رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: بانوان نیکوکار خراسانی تاکنون در چارچوب فعالیت این شورا یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک را تولید و بطور رایگان در مناطق کم‌برخوردار خراسان رضوی توزیع کرده‌اند.

۱.۲ میلیون عدد ماسک از سوی بانوان نیکوکار خراسانی اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، آرزو حیدریان اظهار کرد: این تعداد ماسک بهداشتی بین اقشار مختلف مردم  شامل پاکبانان، نیروی انتظامی، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان عشایری، ساکنان حاشیه شهر و مناطق محروم استان خراسان رضوی به صورت رایگان توزیع شده است.
وی ادامه داد: افزود: این ماسک‌ها با ایجاد کارگاههای تولید ماسک دایر شده در شهرستان‌های مختلف استان نظیر مشهد، بردسکن، قوچان، کلات، تایباد و بجستان تولید شده است که برخی از آنها همچنان فعال است و برخی به صورت موقتی فعالیت می‌کرده‌اند.
رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: روزانه هزار عدد ماسک در کارگاههای فعال در شهرستانهای مشهد و بردسکن تولید می‌شود و همزمان با بازگشایی مدارس، شهرستانهای دیگر هم برای تولید ماسک و توزیع آن در بین دانش‌آموزان دوباره فعال می‌شوند.
وی همچنین از توزیع ماسک بهداشتی و مواد ضدعفونی برای دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم که به صورت حضوری امتحانات آنها در مشهد و خراسان رضوی برگزار شد خبر داد.
حیدریان افزود: شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت با همکاری خیران تاکنون ۴۲ میلیارد ریال در موضوع پیشگیری و مقابله با کرونا در حوزه تهیه و توزیع مواد ضد عفونی، ماسک، تجهیزات پزشکی، آموزش و اطلاع‌رسانی با برپایی پویش نه به کرونا هزینه کرده است.
وی به اقدامات شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی به مناسبت "دهه کرامت" نیز اشاره و بیان کرد: ادامه توزیع بسته‌های غذایی در بین بیماران، خانواده بیماران و بانوان بی‌سرپرست در استان، بازدید از بیمارستانها و تقدیم هدایا به کودکان بیمار، اهدای ماسک و مواد ضد عفونی کننده به محرومان و تجلیل از گروه‌های فعال در حوزه پیشگیری از کرونا مانند دانش‌آموزان و خیرین با اقداماتی نظیر کمک به تولید ماسک از جمله این برنامه‌هاست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.