همدان -رئیس کل دادکستری استان همدان گفت :۶۵ هزار پرونده در سه ماه نخست امسال مختومه شده است.

۶۵ هزار پرونده درسه ماه امسال مختومه شده است
به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان ظهر دوشنبه  به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۹۷ هزار فقره پرونده، و در سال ۹۸ تعداد پرونده های وارد شده به مجموعه قضایی، ۳۰۷ هزار فقره بوده ضمن اینکه در سه ماهه نخست امسال این تعداد ۶۵ هزار پرونده است.
عدالتخواهافزود: از تعداد پرونده های وارد شده در سال ۹۷ تعداد ۲۹۲ هزار فقره پرونده مختومه اعلام شده و تعداد پرونده های مختومه در سال ۹۸ حدود ۳۱۴ هزار پرونده بوده است که برعکس سال ۹۷ که ۵۰۰۰ پرونده معوقه داشتیم در سال گذشته ۹۰۰۰ پرونده از معوقات سال های گذشته نیز کار کرده ایم.
وی ادامه داد: در سال ۹۹ با توجه به شیوع کروناویروس و از دست دادن زمان دادرسی در ایام نوروز، تعداد ۶۵ هزار فقره پرونده مختومه اعلام شده که گویای عملکرد مثبت مجموعه دادگستری در استان بوده است.
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه در پرونده های وارد شده به شورای حل اختلاف نیز از ۱۰۹ هزار پرونده وارده به تعداد ۱۱۳ هزار پرونده در سال ۹۷ رسیده ایم، گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۰۸ هزار پرونده از پرونده های وارد شده مختومه و در سال ۹۸ حدود ۱۱۰ هزار پرونده مختومه اعلام شده است.
عدالتخواه گفت :دادگاه های تجدیدنظر از ۱۱ شعبه به ۱۷ شعبه افزایش و آمار پرونده هر شعبه از ۱۷۰ پرونده به ۱۰۵ پرونده کاهش یافته است،و دادگاه های حقوقی از ۱۰ شعبه به ۱۴ شعبه افزایش یافته و به همین منظور تعداد پرونده های وارده از ۱۷۰ پرونده به ۱۲۰ پرونده کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.