معاون وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: اسرائیل هشدارهای مسؤولان کشورهای عربی درباره اجرای طرح الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را در نظر خواهد گرفت.

آمریکا: اسرائیل هشدارهای کشورهای عربی درباره الحاق را در نظر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با رادیو سراسری اسرائیل گفت، آمریکا مطمئن است که اسرائیل اظهارات این کشورها به خصوص به منظور حفظ دیدگاه اصلی طرح صلح پیشنهادی این کشور موسوم به "معامله قرن" را مورد توجه قرار خواهد داد.

شنکر گفت: من اطمینان دارم اسرائیل هشدارهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را جدی می‌گیرد به خصوص اظهارات انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات که نسبت به پیامدهای الحاق هشدار داده بود.

برآورد این مقام آمریکا در این باره با استناد به این مساله است که اسرائیل در گذشته تصمیمات درست و هوشمندانه‌ای در خصوص روابطش با کشورهای عربی گرفته است و از این رو در سال‌های گذشته به طور گسترده در روابط با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رو به جلو قدم برداشته و این قدم برداشتن براساس منافع مشترک بوده است.

این مقام آمریکا افزود: بر کسی پوشیده نیست که کشورهای منطقه درباره مساله الحاق نگران هستند.

در این رابطه روزنامه معاریو نوشته بود، تماس‌های آمریکا و اسرائیل درباره طرح الحاق به دلیل اختلاف در مواضع احزاب ائتلاف دولتی در اسرائیل قطع شده است.

این روزنامه افزوده است: مذاکرات بین طرفین حول الحاق اراضی کرانه باختری است که نتانیاهو قصد دارد اول ژوئیه آتی آن را وارد فاز اجرایی کند، مذاکرات به دلیل اختلافات بین حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آبی – سفید به ریاست بنی گانتس در این باره متوقف شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.