یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرتبط با خانواده در اولویت دستگاه قضا باشد.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرتبط با خانواده در اولویت دستگاه قضا باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفترنماینده ولی فقیه در استان ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست شورای قضائی استان یزد به بحث پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه موارد مرتبط با خانواده از جمله طلاق و از همه مهمتر کاهش جمعیت موضوعی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد از راهکارهای رفع مشکلات کارخانه ها را شراکت دانست و عنوان کرد: شراکت می تواند سرمایه های خرد را به عرصه صنعت و تولید وارد کند و بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کند.

ناصری یزدی از گران فروشی ها انتقاد کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم کنیم که جلوی این گران فروشی ها گرفته شود و مسئولان امر از جمله دادگستری و دادستانی به این موضوع ورود کنند و مانع گران فروشی و فشار به مردم شوند.

رئیس کل دادگستری استان هم در این نشست  با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده های مسن یکی از اولویت های اصلی قوه قضائیه است گفت: ۶۷ درصد پرونده های مسن دادگستری یزد رسیدگی شد.

غلامعلی دهشیری اظهار داشت: در یک سال تیرماه ۹۸ تا پایان خرداد امسال، ۲۹۵ هزار فقره پرونده وارد دستگاه قضائی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۲ و شش دهم درصدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها و اولویت های قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده ها است گفت: وقتی که ما با کاهش ورودی پرونده ها روبرو باشیم، فشار کار بر قضات و کارکنان کم می شود و اوقات رسیدگی نزدیک تر و دقت آن افزایش پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.