۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 709034

«جوئل شوماخر» از کارگردانان بزرگ سینمای آمریکا و سازنده دو فیلم از مجموعه «بتمن»، «پسران گمشده» و «سقوط» در سن ۸۰ سالگی در نیویورک درگذشت.

«جوئل شوماخر» درگذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ورایتی، «جوئل شوماخر» پس از خروج «تیم برتون» از کمپانی براداوران وارنر ساخت فیلمهای «بتمن» را در دست گرفت و اولین فیلم او در این مجموعه با عنوان «بتمن برای همیشه» (۱۹۹۵) با بازی چهره هایی چون «وال کلیمر»، «تام لی جونز»، «جیم کری» و «نیکل کیدمن» به فروشی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت. 

«شوماخر» دومین و اخرین فیلم خود در سری فیلمهای ابرقهرمانی بتمن را در سال ۱۹۹۷ با عنوان «بتمن و رابین» مقابل دوربین برد که در آن «جورج کلونی» در نقش بتمن و «آرنولد شوارتزنگر» هم در نقش شخصیت منفی بازی کردند. 

ابتدای کار کارگردانی «شوناخر در سال ۱۹۸۵ با فیلم موفق «آتش سنت المو» رقم خورد که با بازی «امیلیو استیوز»، «راب لو»، «اندرو مک‌کارتی» و «دمی مور» همراه بود و داستان چند فارغ التحصیل کالج را در مسیر زندگی روایت می کرد. 

فیلم بعدی او کمدی ترسناک «پسران گمشده» (۱۹۸۷) بود که درباره گروهی از جوانان خون آشام بود که به یک شهر کوچک در کالیفرنیا مسلط میشوند. این فیلم گرچه مورد استقبال نوجونان قرار گرفت اما چندان به مذاق منتقدان سینمایی خوش نیامد. 

«مرگ باران» (۱۹۹۰) با فیلمنامهای از «پیتر فیلاردی» و با بازی «جولیا رابرتس»،  «کیفر ساترلند»، «ویلیام بالدوین»، پروژه بعدی سینمایی «جوئل شوماخر» بود که به فروش ۶۱ میلیون دلاری در آمریکا دست یافت. 

فیلم تحسین شده «سقوط» محصول سال ۱۹۹۳ از موفق ترین آثار «جوئل شوماخر» با بازی «مایکل داگلاس» است که در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن رونمایی شد و اثر بعدی او نیز فیلم موفق «موکل» (۱۹۹۴) بر اساس رمان نوشته «جان گریشام» بود و «سوزان ساراندون» در نقش یک وکیل بازیگر اصلی آن بود. 

«هشت میلی متری» فیلم بعدی «شوماخر» پس از ساخت دو فیلم بتمن (بتمن برای همیشه؛ بتمن و رابین) بود و «نیکلاس کیج» بازیگر اصلی آن در نقش یک کاراگاه بود.

پس از ساخت فیلم «بی نقص» (۱۹۹۹) با بازی «رابرت دنیرو» و «فیلیپ سیمور هافمن»، فیلم «باجه تلفن» بازی «کالین فارل» و «کیفر ساترلند» از مهمترین فیلمهای «شوماخر» است که مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. 

«گروه ناجور» (۲۰۰۲) با بازی «آنتونی هاپکینز» و «کریس راک»، «ورونیکا گرن» (۲۰۰۳) با بازی «کیت بلانشت»، «شماره ۲۳» (۲۰۰۷)، «نهر خون» (۲۰۰۹)، «دزواده» (۲۰۱۰ و «تجاوز» (۲۰۱۱) از دیگر فیلم های سینمایی به کارگردانی «جوئل شوماخر» هستند. 

«شوماخر» در سال ۲۰۱۳ کارگردانی چند اپیزود از سریال معروف «خانه پوشالی» محصول نتفلیکس را نیز بر عهده داشت. 

انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.