معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدید خود از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح اماکن متبرکه رضوی گفت: فراهم سازی امکانات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آستان قدس در سطح اماکن متبرکه رضوی مطلوب ارزیابی می‌شود.

عملکرد آستان قدس رضوی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ایرج حریرچی  پس از بازدید از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح حرم مطهر رضوی ، با بیان اینکه اعتاب مقدسه ایران اسلامی بویژه آستان قدس رضوی همکاری بسیار صمیمانه و خوبی با ستاد ملی و ستادهای استانی مقابله با کرونا داشته‌اند، ابراز کرد: تولیت و خدام آستان قدس رضوی خود در این زمینه پیشگام هستند و طی بازدیدی که امروز از حرم مطهر رضوی داشتم در اکثر موارد دستورالعمل‎های بهداشتی به‌خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: البته در بعضی موارد می‌بینیم که مردم علارغم اینکه ماسک از سوی آستان قدس رضوی تحویل گرفته‌اند اما استفاده نمی‌کنند یا تجمعاتی دارند که خدام سریعا تذکر می‌دهند و سعی در رعایت کامل پروتکل‌ها در سطح حرم مطهر دارند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در شرایط کنونی توصیه اصلی وزارت بهداشت به حداقل رساندن سفرها تا اطلاع ثانوی، از جمله سفر به شهرهای زیارتی است، تصریح کرد: سفر از مناطق قرمز به سفید موجب انتقال بیماری به مناطق سفید خواهد شد.

وی به مسافران شهرهای زیارتی نیز توصیه کرد رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی را سرلوحه خود قرار دهند و در کمترین زمان ممکن به انجام زیارت و اعمال عبادی بپردازند و سریعا به محل اسکان خود بازگردند.

استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، استفاده از وسایل شخصی در طی زیارت مانند مهر و کتب ادعیه و عدم استفاده از وسایل عمومی از دیگر توصیه‌های حریرچی به مسافران و زائران بارگاه منور رضوی بود.

رعایت مناسب دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن مذهبی

حریرچی همچنین در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که با خبر شبکه اول سیما انجام شد، گفت: رعایت پروتکل­های بهداشتی در حرم مطهر رضوی به همت تولیت محترم و خدام آستان قدس رضوی به صورت قابل قبولی انجام می‌شود که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه در کل طی هفته گذشته روند افزایشی در شیوع کرونا را در استان خراسان رضوی شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: در این استان کاهش ۷۰ درصدی رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم و ارائه کنندگان خدمات را داشته ایم.

وی با اشاره به روند افزایشی کرونا در خراسان رضوی بر رعایت هر چه بیشتر این دستورالعمل ها از سوی زائران و مجاوران مشهد تاکید کرد و ابراز کرد: در شهر تهران رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی به حدود ۹ تا ۱۱ درصد رسیده است.

وی پاساژها، حمل و نقل عمومی، مراکز عمومی، مراکز پلیس +۱۰، مراکز پیش خوان دولت را از جمله مکانهایی عنوان کرد که دستورالعمل‌های بهداشتی در آن کمتر رعایت شده و از عدم رعایت این دستورالعمل‌ها در برخی از مطب‌های خصوصی ابراز تاسف کرد.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین مساجد، هتل‌ها و اماکن دولتی را از جمله مکان­هایی ذکر کرد که دستورالعمل‌های بهداشتی در آن تا حدود زیادی رعایت شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.