سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: ملت ایران و افغانستان باید هوشمندانه عمل کنند و به دشمنان اجازه ندهند تا بین آنها تفرقه‌افکنی کنند.

ملت ایران و افغانستان به دشمنان اجازه تفرقه‌افکنی نمی‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، علی باقری   با اشاره به ماجرای "نجیب مایل هروی" نسخه شناس معروف افغانستانی افزود: استاد مایل هروی یک نمونه فرهیخته مشترک بین ایران و افغانستان است و اگرچه زاده هرات افغانستان است اما در دانشگاههای ایران تحصیل و رشد و تجریبات علمی‌اش را در ایران کسب کرده است.
وی ادامه داد: به همین جهت هم مردم و نخبگان ایران و به همان میزان مردم افغانستان نسبت به ایشان علقه و ارادت دارند و زندگی نجیب مایل هروی نمونه اشتراکات فرهنگی و تاریخی و تنیدگی مسائل ایران و افغانستان است و  حکایت از پشتیبانی مردم ایران از دولت افغانستان دارد.

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که ایران با افغانستان تاریخ، زبان و دین مشترک دارد افزود: باید توجه داشت از اختلاف بین روابط ایران و افغانستان چه کسی منفعت می‌برد و تمام تبلیغات آنها به خاطر این است که دو ملت را نسبت به هم بدبین کنند. 
باقری گفت: رسانه‌های خارجی در این دوران به یک مرحله عصبانیت و ناشکیبایی خاصی رسیده‌اند و به دنبال این هستند که از مشکلات دیگران برای خودشان پوستین بدوزند و بدین طریق کینه و عداوت را بین ملت‌های منطقه گسترش دهند.
وی ادامه داد: نجیب هروی انسانی فرهیخته، شریف و بزرگوار است اما  قانون تابعیت بیش از ۱۰۰ سال است که در ایران حاکم است و ملت و دولت ایران در این خصوص چیزی کم نگذاشته و کوتاهی نکرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.