۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 709059

ایام خجسته میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولی نعمت ایرانیان حضرت ثامن الحجج (ع) - دهه کرامت- ایام شادی و شعف ملت ماست که امسال به نام «همدلی به رسم اهل بیت (ع)» نام‌گذاری شده است.

ایام خجسته میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولی نعمت ایرانیان حضرت ثامن الحجج (ع) - دهه کرامت- ایام شادی و شعف ملت ماست که امسال به نام «همدلی به رسم اهل بیت (ع)» نام‌گذاری شده است.

ماه‌هاست که ملت ما جلوه‌های زیبایی از همدلی و مواسات را به نمایش گذاشته‌اند و در فصل کرونا اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی به یاری هموطنان عزیز شتافته‌اند.

در این میان زیباترین جلوه‌های همدلی را در تلاش خستگی ناپذیر «مدافعان سلامت» شاهدهستیم که با ایثار و فداکاری کارنامه‌ای درخشانی از خود به یادگارمی گذارند و ملت را مرهون خدمات ارزشمند خود می‌کنند. شهدای مدافع سلامت، بزرگمردان و بزرگ‌زنانی هستند که جان خویش را برای سلامت هموطنان به مخاطره می‌افکنند و به بیماران کرونایی زندگی می‌بخشند.

دهه کرامت امسال که به سبب پروتکل‌های بهداشتی، تشرف زائران به حرم مطهرحضرت رضا (ع) و برگزاری مراسم جشن و سرور را با محدودیت مواجه ساخته، انتظار می‌رود یکی از جلوه‌های همدلی در رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مردم برای همدلی با کادر درمان تبلور یابد. متأسفانه آمار ابتلا به کرونا و نیز قربانیان این بیماری در روزهای اخیر سیر صعودی داشته و بیم آن می‌رود که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موج دوم کرونا بر مشکلات کشور بیفزاید و قربانیان بیشتری را به کام مرگ ببرد.

جلوه دیگر همدلی در دهه کرامت را باید از قوای کشور برای همدلی در حل مشکلات جامعه انتظار داشت.

در شرایط کنونی از یک سو قدرت‌های بزرگ در یک همگرایی شیطنت آمیز برای فشار حداکثری بر ملت ایران سعی می‌کنند تا حلقه‌های تحریم و محاصره سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را تنگ‌تر کنند و از سوی دیگر فشار تحریم‌ها، مفاسد اقتصادی، سوء مدیریت‌ها و نیز سوداگران اقتصادی با دامن زدن به گرانی ها فشار اقتصادی و معیشتی در جامعه را سنگین‌تر کرده‌اند.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود قوای کشور به جای رویارویی و واگرایی، با همدلی، همگرایی و هم افزایی تلاش خود را برای کاهش بار مشکلات از دوش مردم مضاعف کنند و با کاهش اختلاف‌های سیاسی، بر مهار گرانی و کاهش بار مشکلات اقتصادی از دوش مردم عزیز متمرکز شوند.

تجلی همدلی به رسم اهل بیت (ع) در دهه کرامت در همدلی قوای کشور برای کاهش بار مشکلات اقتصادی و معیشتی از دوش مردم، شادمانی جامعه را مضاعف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.