معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۳۸ هزار و ۷۸۱ پدر معنوی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دختر را در خراسان رضوی تحت حمایت دارند که این دخترها یا یتیم هستند و یا جزو طرح محسنین و خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرند.

۱۱ هزار دختر خراسانی زیر پوشش غیرت پدرانه ۳۸ هزار خانواده معنوی

به گزارش قدس آنلاین، حسین گیلاسی اظهار کرد: بخشی از طرح اکرام ایتام ما مربوط به فرزندانی است که پدر فوت کرده و سرپرستی فرزندان را مادر به عهده دارد و بخش دیگر نیز مربوط به فرزندانی است که پدر خانواده ناتوان یا بیمار است و توان اداره زندگی ندارد که به آنها «فرزندان نیازمندان محسنین» گفته می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: تعداد کل فرزندان محسنین خراسان رضوی ۱۲ هزار و ۲۹۴ نفر که به تفکیک ۶ هزار و ۲۱۵ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۹ نفر پسر است.

وی در رابطه با تعداد ایتام عنوان کرد: تعداد کل فرزندان ایتام خراسان رضوی ۱۰ هزار و ۵۲۸ نفر به تفکیک ۵ هزار ۲۸۵ دختر و ۵ هزار و ۲۴۳ پسر است.

گیلاسی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۸۲۲ نفر فرزند یتیم و محسنین در کمیته امداد وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد ۷۰ هزار و ۵۱۲ نفر از خیرین و نیکوکارانی که کمیته امداد آنها را به عنوان حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین می‌شناسد، از فرزندان یتیم و محسنین پسر و دختر تحت حمایت کمیته امداد در سطح خراسان رضوی حمایت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۳۸ هزار و ۷۸۱ حامی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دختر را در خراسان رضوی تحت حمایت دارند که این دخترها یا یتیم هستند و یا جزو طرح محسنین و خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرند.

وی در رابطه با نحوه حمایت از این فرزندان یادآور شد: مردم با ورود به سامانه اینترنتی Ekram.emdad.ir می‌توانند استان مورد نظر خود را انتخاب ‌کنند و فرزندان مورد نظر خود را انتخاب کرده و به سرپرستی بگیرند.

گیلاسی اظهار کرد: حامی می‌تواند با دریافت کد شماره کارت مجازی یک یا چند فرزند معنوی را سرپرستی کند و از همین سامانه جهت پرداخت اقدام کند که پرداخت به صورت مستقیم به حساب فرزند معنوی‌اش می‌رود.

طبق گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی مسؤولان اکرام با حامیان ارتباط برقرار کرده و روز تولد فرزند معنوی را جهت تبریک به آنها خبر می‌دهند و یا در زمان آغاز سال تحصیلی جهت کمک هزینه تحصیل و همچنین درمان و ازدواج به حامیان اطلاع داده می‌شود تا در صورت تمایل کمک کنند.

گیلاسی با بیان اینکه هر زمان که فرزند معنوی از نظر کمیته امداد از حالت نیازمندی خارج شد به حامی اطلاع داده می‌شود، مطرح کرد: سقف مبلغی که به یک یتیم داده می‌شود ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی ضمن بیان اینکه ما سعی می‌کنیم در سطح خراسان رضوی منابع را جهت اجرای عدالت مدیریت شود، افزود: ما برای فرزندان معنوی سرانه‌ای را در نظر گرفتیم که مبلغ آن برای ما مهم است نه تعداد افراد، شاید تعداد کمی را داشته باشیم که اصلا حامی نداشته باشند ولی مبالغ متفاوت است و سرانه‌ها پایین‌تر از مبلغ مدنظر است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی متذکر شد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم و یک رسالت کمیته امداد دعوت به مشارکت حداکثری مردم به کار خیر است باید بگویم حمایت از ایتام در آیات و روایات بسیار سفارش شده است، بنابراین تاکید ما این است که مردم با حضور در سامانه ایتام نسبت به حمایت از فرزندان معنوی اقدام کنند.

گیلاسی ادامه داد: مبالغ مردمی مستقیما به حساب فرزندان معنوی می‌رود که در گذشته این‌گونه نبود و مبلغ به حساب کمیته امداد واریز می‌شد و در فاصله یک هفته ما منابع را جمع‌آوری کرده و به دست ایتام مدنظر می‌رساندیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.