رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای حل اختلاف استان در مورد مصوبه شورای اسلامی این شهر مبنی بر افزایش میانگین۲۱درصدی کرایه تاکسی ها تصمیم گیری خواهد کرد.

افزایش کرایه تاکسی مشهد منتظر تصمیم شورای حل اختلاف استان/مسکوت ماندن برنامه های شورا درباره کاهش ترافیک محدوده حرم مطهر رضوی

مجتبی بهاروند در گفتگو باقدس آنلاین اظهار کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر افزایش میانگین  ۲۱درصدی کرایه تاکسی در این کلانشهر  که با مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری مواجه شد به دلیل اصرار شورا بر اجرا به  شورای حل اختلاف استان ارسال گردید.

وی تصریح کرد: این شورا در بازه زمانی ۲۰روز ه درباره این مصوبه تصمیم گیری و هر نتیجه ای  را که  اعلام کند اجرا خواهد شد  اما در صورتی که پس از گذشت این بازه زمانی، اعلام نظر نکند به معنی قانونی بودن مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد بوده و افزایش به طور میانگین  ۲۱ درصدی در کرایه تاکسی ها اعمال خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: برخلاف مترو و اتوبوس ، تاکسی ها هیچ یارانه ای از سوی دولت دریافت نمی کنند از این رو افزایش هزینه های تاکسی از جمله  قیمت سوخت و وسایل خودرو به طور کامل باید توسط تاکسیران ها جبران و پرداخت شود.

بهاروند ادامه داد: از طرفی در سایر کلانشهرهای کشور قیمت کرایه تاکسی بیشتر از ۲۱درصد افزایش داشته است و شهر مقدس مشهد در این زمینه کمترین افزایش را لحاظ کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد به دلایلی نظیر شرایط خاص کشور در حال حاضر برنامه ای برای کاهش رفع ترافیک خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی ندارد و برنامه هایی که در شورا و کمیسیون حمل و نقل در باره این مساله مطرح شده بود فعلا مسکوت مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره ساخت پارکینگ در این محدوده نیز  اظهار کرد: مدیریت شهری در این باره تعهدات و قول هایی ارائه کرده است  که اگرچه زمان بر است اما باید به آنها عمل کنند.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.