قطعات زمین شهرک صنعتی توس مشهد که قرار است در جریان مزایده واگذار شود، امروز از رقم ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع به ۲ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت قطعات زمین در شهرک توس مشهد تا چهاربرابر
به گزارش قدس آنلاین، حبیب اله مقامی مدیرعامل شهرک صنعتی توس گفت: واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی که متقاضی تسهیلات هستند، مبنا و شاخص قیمت گذاری زمین هایشان توسط بانک، قیمت شرکت شهرک‌های صنعتی است که معمولا حدود ۶۰ درصد قیمت زمین را محاسبه می‌کنند.
این درحالی‌ست که اگر بانکی واحدی را متصرف شود، در هنگام مزایده آن واحد، قیمت‌های کارشناسی برای نرخ زمین، چندین برابر است و بر این مبنا فروش ملک بانک انجام می‌شود.
او افزود: وقتی مبنای ارزش گذاری زمین در شهرک صنعتی، محاسبات شرکت شهرک‌های صنعتی باشد، برای واحد صنعتی با دارایی ۲۰ میلیارد تومان، مجموع دارایی حدود ۶ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود و میزان وام دریافتی و تسهیلات مدنظر واحد، به دست نمی‌آید و این اختلاف قیمت واحدها را نگران می‌کند.
مدیرعامل شهرک خدماتی صنعتی توس ادامه داد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی غیربرخوردارند، اما شهرک صنعتی توس دیگر زمینی برای واگذاری ندارد، قطعاتی که قرار است در جریان مزایده واگذار شود، امروز از رقم ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع به ۲ میلیون تومان رسیده است.
مقامی بیان کرد: از طرفی رفتار برخی از بانک‌ها و سیستم‌های حمایتی نامناسب باعث شده تا بانک‌ها تمایل چندانی به پذیرش وثیقه محل طرح نداشته باشند چرا که در ملک جانشین می‌شوند و نمی‌توانند آن را به فروش برسانند. بر همین اساس نمی‌توان به طور قطعی گفت که قیمت املاک در شهرک‌های صنعتی باید افزایش یابد بلکه باید طبق یک سیاست یکسان در این خصوص تصمیم گیری کرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صنعتگر ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    با سلام شرکت شهرکهای صنعتی در اقدامی عجیب و در سال جهش تولید ، و در تقابل مستقیم با بیانات رهبر معظم انقلاب ، قیمت زمین را 4 برابر کرده ، و هیچ انگیزه ای برای ایجاد تولیدی جدید نمانده است ، این عمل کاملا غیر کارشناسی و مشکوک است چون میتوانستند این کار را در چند مرحله و حتی فصلی انجام دهند ، چرا در این موقعیت حساس اینکار رو کردند ،آشکارا خیانت به تولید و خیانت به کشور ... هیچ توجیهی وجود ندارد ، پای خیانت در میان است ، والسلام
  • ایرانی ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام شرکت شهرکهای صنعتی در اقدامی عجیب و در سال جهش تولید ، و در تقابل مستقیم با بیانات رهبر معظم انقلاب ، قیمت زمین را 4 برابر کرده ، و هیچ انگیزه ای برای ایجاد تولیدی جدید نمانده است ، این عمل کاملا غیر کارشناسی و مشکوک است چون میتوانستند این کار را در چند مرحله و حتی فصلی انجام دهند ، چرا در این موقعیت حساس اینکار رو کردند ، هیچ توجیهی وجود ندارد