مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:حدود ۱۰۰ درصد مادران باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نسبت به این بیماری غربالگری شدند.

۱۰۰ درصد مادران باردار در خراسان رضوی غربالگری کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیش از ۳۶ هزار مادر باردار تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه قرار دارند که از ابتدای شیوع کرونا دست کم دو بار غربالگری شده‌اند.
دکتر محمد احمدیان تعداد مادران باردار تحت پوشش مراقبت های مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی یک سال را بیش از  ۹۰ هزار نفر برشمرد.
وی اضافه کرد: تعداد مادران باردار که از ابتدای شیوع کرونا آزمایش PCR آنان مرتبط با کرونا چه در دوران بارداری و چه پس از آن مثبت و پیگیری شده‌ است ۱۱۰ مورد است.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای طرح غربالگری کرونای مادران باردار، کارشناسان از طریق سامانه ۴۰۳۰ به طور روزانه با آنان تماس گرفته و افراد دارای علامت برای مشاوره و معاینه رایگان به صورت حضوری دعوت می‌شوند.
احمدیان افزود: در پیشگیری از کرونا توجه خاص به زنان باردار با توجه به تغییرات فیزیولوژیک در طی بارداری و به ویژه مادران باردار مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای از قبیل بیماری قلبی، دیابت و فشار خون به منظور حفظ سلامت مادر و نوزاد ضروری است.
وی ادامه داد: تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری از ابتلا و رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی است و با توجه به ناشناخته بودن ویروس مطالعات زیادی در مورد احتمال انتقال ویروس از مادر به جنین انجام نشده است و طبق مطالعات محدود خطر انتقال بیماری از مادر به نوازد بسیار کم است.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راهکارهای پیشگیری از کرونا در مادران باردار گفت: حفظ خونسردی و مدیریت استرس، در آغوش گرفتن و روبوسی با دیگران، شستن مکرر دستها با آب و صابون، پیشگیری از تماس دست‌آلوده به چشم، چک کردن درجه حرارت، خواب کافی و تغذیه مناسب و استفاده نکردن از وسایل حمل ونقل عمومی از این جمله است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.