چین توانست با موفقیت آخرین عضو سامانه ماهواره‌ای ناوبری "بیدو " (Beidou) خود را به فضا پرتاب کند.

آخرین عضو ماهواره‌های "بیدو" به فضا پرتاب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپیس، چین امروز صبح در ساعت " ۹:۴۳ p.m به وقت زمانی شرقی"(۶:۱۳ صبح به وقت تهران) ماهواره " بیدو" را از طریق موشک "لانگ مارچ "( Long March ۳B) به فضا پرتاب کرد.

این ماهواره ناوبری در نهایت پس از تاخیر یک هفته‌ای پرتاب شد.

چین از دهه ۱۹۹۰ میلادی توسعه سیستم ماهواره‌ای بیدو را آغاز کرد و در اکتبر سال ۲۰۰۰ میلادی اولین سری این ماهواره را به فضا ارسال کرد.

سامانه ناوبری بیدو یا سامانه ماهواره‌ای ناوبری بیدو پروژه‌ محققان چین برای توسعه سامانه ناوبری ماهواره‌ای مستقل است. این سامانه از سال ۲۰۰۰، خدمات ناوبری را عمدتا برای مشتریان در چین و مناطق همسایه آن، آغاز کرده است.

اولین سامانه بیدو که به‌طور رسمی سامانه آزمایشی ماهواره‌ای ناوبری بیدو یا بیدو-۱ خوانده می‌شود، شامل سه ماهواره با پوشش و کاربردهای محدود است. نسل دوم این سامانه که به نام قطب نما یا بیدو-۲ شناخته شده است، یک سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی شامل ۳۵ ماهواره است. این سامانه در چین در دسامبر ۲۰۱۱ با ۱۰ ماهواره شروع به کار کرد.

سیستم ماهواره‌ای بیدو چهارمین سیستم ناوبری ماهواره‌ای جهانی پس از سیستم "جی.پی.اس" ایالات متحده، "گلوناس" (GLONASS) روسیه و گالیلئو اتحادیه اروپا است.

آخرین نسخه این ماهواره " BDS-۳" نامیده می‌شد و شامل ۳۰ ماهواره برای برنامه‌های مختلف همچون موقعیت‌یابی با دقت بالا و ارتباطات پیام کوتاه است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.