اپل از جدیدترین نسخه سیستم عامل اختصاص خود رونمایی کرد.

 "iOS۱۴"جدیدترین نسخه سیستم عامل اختصاصی  اپل  رونمایی شد+عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در طول پیام اصلی Apple WWDC ۲۰۲۰ این ویژگی ذکر نشده است اما یک ویژگی بزرگ و مهم iOS ۱۴ که قرار است در پاییز به عموم مردم برسد این است که به شما امکان می دهد تا برنامه های پیش فرض را برای ایمیل و مرورگر خود تنظیم کنید و این ویژگی جدید برای کاربران شرکت اپل بسیار مهم است.

نحوه کار iOS در حال حاضر ، Apple Mail و Safari به عنوان برنامه‌های پیش فرض سیستم ارسال ایمیل و مرور وب تنظیم شده‌اند. این بدان معنی است که هر زمان که برای ارسال ایمیل یا باز کردن یک صفحه وب ، روی پیوند کلیک کنید ، پیوند یا Mail یا Safari باز می‌شود. برای کسانی که برنامه های شخص ثالث را ترجیح می‌دهند یا در درجه اول از آنها استفاده می‌کنند، این یک محدودیت آزار دهنده‌ای است که از انتخاب واقعی کاربر جلوگیری می‌کند.

به عنوان مثال ، بسیاری از افراد برای مدیریت حساب‌های ایمیل شخصی و کاری خود، بین برنامه Gmail گوشی همراه Google و برنامه Outlook مایکروسافت جابجا می‌شوند، این برنامه‌ها هر کدام ویژگی ها و رفتارهایی دارند که اکثرا به برنامه ایمیل بومی اپل ترجیح داده می‌شود. حال بیایید بگوییم که من در حال مرور وب هستم و برای یک کار شخصی که باید ایمیل ارسال کنم پیوند ایمیل پیدا کردم. با کلیک روی پیوند ، من به Outlook منتهی نمی شوم که با توجه به محدودیت های پیش فرض، وضعیت آزار دهنده‌ای برای کاربران است، برای این وضعیت راه حلی نیز وجود دارد. می‌توانید نامه‌هایی را مانند موارد ارسال شده برای این گزینه ها تنظیم کنید که این یک فرآیند هک کردن و پر دردسری است، علاوه بر این تجربه پرش به ایمیل هنگامی که از Gmail یا Outlook استفاده می‌کنید ، یک تجربه ناخوشایند است.

iOS ۱۴ امکان می‌دهد برای اولین بار ایمیل‌های پیش فرض و برنامه‌ای مرورگر را تنظیم کنید

همین مورد در مورد مرور وب گردی نیز صادق است، در حالی که کاربر بخش زیادی از مرور iOS خود را در Safari انجام می‌دهد ، از مرورگر Chrome Google  فقط برای کارهای خاصی استفاده خواهد کرد که در اکثر موارد طبق تجربه و بازخورد ها همینطور بوده است، واقعا خوب است که بتوانیم بجای Safari پیوندهایی به Chrome ارسال کنیم.

iOS ۱۴ این دردسرها را برطرف می‌کند، اپل در وب سایت خود می گوید: "با iOS ۱۴ می توانید یک برنامه شخص ثالث را به عنوان ایمیل پیش فرض یا برنامه مرورگر در سراسر جهان تنظیم کنید. این خبر قطعا باعث شادی کاربران ios  خواهد شد.

آیا برنامه های پیش فرض بیشتری را خواهیم دید؟

به عنوان اولین قدم پیشرفت بسیار خوبی است ، اما مطمئناً دوست داریم اپل بیشتر پیش برود. نمونه‌های اصلی در اینجا برنامه های پیش فرض موسیقی و نقشه برداری هستند. در حال حاضر ، Apple Music و Apple Maps برنامه های پیش فرض این تجربیات هستند و بسیار عالی خواهد بود که کاربران بتوانند از Spotify یا Google Maps هم استفاده کنند.

کارکردهایی هم در پرداخت های تلفن همراه ، تقویم بندی و برنامه های تولیدی نیز می تواند انجام می شود. تصور کنید که می توانید از Google Pay در iPhone یا Microsoft Outlook برای تقویم شرکتی خود استفاده کنید ، یا وقتی یک پرونده docx را باز می کنید ، به جای راه اندازی صفحات ، به Word مراجعه کنید. در نهایت ، کاربران انتظار دارند که برنامه‌هایی مانند دوربین ، پیام رسانی ، صفحه کلید و موارد دیگر را برای تنظیمات پیش فرض برنامه ها باز کنند.

اپل تاکنون اعلام نکرده است که این ویژگی را گسترش خواهد داد یا خیر. تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، ایمیل و مرورگرهای خود را تنظیم کرده و از این ویژگی جدید در نسخه جدید سیستم عامل اپل لذت ببرید.

iOS ۱۴ این هفته تازه به فرم بتا رسیده است، اپل در ماه ژوئیه بتا عمومی برای iOS ۱۴ راه‌اندازی خواهد کرد و عرضه کامل iOS ۱۴ در ماه سپتامبر یا اکتبر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.