دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان با بیان اینکه اگر خودروسازان قیمت خرید را تعدیل نکنند، فعالیت برای قطعه سازان غیرممکن خواهد بود، گفت: امروز قطعه سازان برسر دوراهی ضرر و زیان هستند و در این رابطه باید حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان این بخش صورت گیرد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان: هنوز قطعات را با دلار ۱۱ هزار تومانی می‌فروشیم/ درخواست افزایش ۵۰ درصدی قیمت را داریم

قدس آنلاین: آرش محبی نژاد در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به اینکه قیمت فعلی قطعات خریداری شده توسط خودروسازان از تولیدکنندگان با دلار 11 هزار تومانی است، اظهار داشت: درحال حاضر دلار بیش از 80 درصد گران شده اما هیچ تغییری در قیمت محصولات قطعه سازان با شرکتهای خودروساز اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه با افزایش قیمت دلار رشد قابل توجهی پیدا کرده است، افزود: علاوه بر این نرخ دستمزد و هزینه‌های تولید نیز بسیار افزایش پیدا کرده است، به نحوی که قطعه ساز امروز با افزایش فجیع هزینه‌ها روبروست.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با تاکید بر اینکه اگر خودروسازان قیمت‌ها را تعدیل نکنند، فعالیت برای قطعه سازان غیرممکن خواهد بود، گفت: امروز قطعه سازان برسر دوراهی ضرر و زیان هستند و در این رابطه باید حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان این بخش صورت گیرد.

محبی نژاد با بیان اینکه خودروسازان نیز به دلیل قیمت گذاری‌های دستوری نمی‌توانند تغییرات آنچنانی را در قیمت‌های قطعات اعمال کنند، تصریح کرد: درحال حاضر به نظر ما باید یک افزایش 50 درصدی در قیمت محصولات ما اعمال شود، علاوه بر این شناور بودن قیمت قطعات هم باید اجرایی شود تا بخشی از مشکلات قطعه سازان در تأمین هزینه های تولید برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.