بحران کرونا به شدت به اقشار کم درآمد انگلیس آسیب زده و آنها را مجبور کرده است تا برای تامین نیازهای خود هر چه بیشتر استقراض کنند.

بحران کرونا فقرای انگلیس را بیشتر فقیر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، مطالعات مؤسسه رزولوشن فوندیشین، نشان می‌دهد بحران شیوع گسترده کرونا باعث شد تا اقشار کم درآمد انگلیس به شدت آسیب ببیند و مجبور شوند برای تامین نیازهای خود پول بیشتری قرض کنند.

در حالی دهک‌های پایین جامعه انگلیس فقیرتر شده‌اند که ثروتمندان شاهد بهبود اوضاع خود هستند.

این تحقیق نشان می‌دهد خانوارهای انگلیسی بدترین اوضاع اقتصادی در 100 سال گذشته را تجربه می‌کنند و قشر ثروتمند شاهد افزایش دارایی‌های خود بوده و نابرابری در این کشور گسترش یافته است.

این تحقیق تاکید می‌کند مسئله‌ به شدت نگران کننده این است که خانوارهای کم درآمد انگلیسی مجبور شده‌اند تا برای تامین مایحتاج خود به سمت استقراض هر چه بیشتر روی بیاورند.

به گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهد دهک‌های سوم و چهارم جامعه انگلیس اعتبار بیشتری استقراض کرده و این رقم دو برابر میزانی است که خانواده‌های ثروتمند انگلیسی اعتبار دریافت کرده‌اند.

به عنوان مثال در ماه می متوسط پس انداز یک کارگر که به خاطر شیوع ویروس کرونا شغلش تعطیل شده 1900 پوند بوده است و این در حالی است کارمندانی که توانسته‌اند دورکاری کنند 4700 پوند پس‌انداز داشته‌اند.

برخلاف اوضاع اقشار کم درآمد خانوارهای ثروتمند با توجه به آنکه نتوانسته‌اند به صورت معمول خرج کنند شاهد افزایش خالص ثروت خود بودند.

بنیاد رزولوشن اعلام کرده است که حداقل یک سوم از خانوارهای دو دهک بالای جامعه انگلیس افزایش پس انداز خود در ماه نخست بحران کرونا را تجربه کردند.

کارشناسان رزولوشن هشدار دادند پرواضح است که تاثیرات منفی بحران شیوع کرونا تا سال‌های سال با خانواده‌های کم درآمد انگلیس همراه خواهد بود.

مؤسسه رزولوشن می‌گوید علیرغم آنکه میزان نابرابری ثروت و درآمد در آمریکا بسیار بیشتر از انگلیس است اما نرخ آن در میان مردم انگلیس همچنان بالاست.

به گونه‌ای که شاهد افزایش 370 هزار پوندی شکاف ثروت بین دهک‌های اول و دهم جامعه انگیس طی 10 سال گذشته بوده‌ایم و حالا این شکاف به 1.4 میلیون پوند رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.