مازندران- رئیس کل دادگستری مازندران از عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با فساد اداری و اقتصادی در استان خبر داد.

عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با فساد در مازندران

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری به مناسبت هفته قوه قضائیه صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد:  ۵۶ هزار و ۶۲۸ پرونده معوق در استان مازندران داشتیم که به ۳۹ هزار و ۹۸۷ پرونده رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از پرونده‌های معوق باقی مانده در تابستان تعیین تکلیف می‌شود، ادامه داد: یکی از سیاست‌های دستگاه قضائی در مازندران، کاهش ورودی پرونده به دادگستری است.

وی  هم چنین از خلع ید ۲۵۷ هکتار و ۸ هزار مترمربع را  اراضی ملی خبر داد و گفت: این میزان خلع ید نسبت به سال قبل، ۲۲ درصد افزایش داشته‌ و از لحاظ ارزش ریالی ۴۵ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران در ارتباط با آزاد سازی سواحل، گفت: در شهرهای ساحلی ۳۴ کیلومتر از نوار ساحلی آزاد سازی شد و بخش زیادی از سازه‌های غیر مجاز تخریب گردید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته موفق شدیم ۴ و نهم دهم درصد جمعیت زندانیان را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهیم، اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۸ هزار رای با موضوع جایگزین حبس در مازندران صادر شد و این سیاست در سالجاری نیز اعمال می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده‌هایی که تعداد شاکیان آن زیاد است، در مدت زمان سریعتر رسیدگی می شود، گفت: در مجموع ۱۱ پرونده کثیرالاشاکی داشتیم که بیشتر در ارتباط با تعاونی‌های اعتباری و شرکت‌های لیزینگ بوده که این پرونده‌ها به تنهایی بیش از ۵ هزار شاکی داشته است که برای این پرونده‌ها یا حکم صادر شده یا در مرحله رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته و سه ماهه سالجاری به پرونده تخلف ۶ قاضی، ۱۰ کارمند، ۱۱ پرونده وکیل و کارشناس و ۳۶ مورد پرونده دلال و کارچاق کن رسیدگی شده است، تاکید کرد: سلامت درون دستگاه قضائی برای ما یک اصل و وظیفه است.

رئیس کل دادگستری مازندران در ارتباط با پرونده شهردار سابق ساری نیز گفت: پرونده شهردار سابق ساری پیش از حضور بنده به تهران منتقل شد و اطلاعی از آن نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.