امام جمعه مشهدگفت: امروز از رئیس قوه قضائیه تا تمام مسوولانی که در خط مبارزه با فساد هستند، تهدید می‌شوند و این عوامل قدرت و ثروت در صدد براندازی آنها هستند.

 رییس قوه قضاییه هم در مبارزه با فساد تهدید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی  امروز در دیدار با رییس کل دادگستری و جمعی از اعضای دستگاه قضایی استان خراسان رضوی افزود: عناصری که در یک شب با رشوه به میلیاردها ثروت رسیده اند کسانی نیستند که با محکومیت چند نفر دست از این کار بکشند بلکه به مقابله می‌پردازند و تمام تلاششان را می کنند که خللی در کار دستگاه قضا ایجاد کنند و این افراد با همان نبوغ شیطانی و توطئه به مقابله با قوه قضائیه می پردازند.

وی ادامه داد: آنها ساکت نمی مانند تا قوه قضائیه آنها را محاکمه کند بلکه با قدرت و ثروت نامشروعشان به مقابله می‌پردازند. اینها عوامل قدرت و ثروتی هستند که مساله فساد ستیزی و ظلم ستیزی قوه قضائیه را بر خلاف قدرت و ثروت خویش می‌بینند و مقابله با این افراد کمتر از مقابله با فساد نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قوه قضائیه باید برای مقابله صد در صدی با این افراد آماده باشد زیرا این افراد شرور هستند و جریان‌های مثبت انقلابی را از روی نا آگاهی تحریک می‌کنند تا در مقابله با یک مقام قوه قضائیه بر آیند. این شیطنت، تحریک و چند لایه کار کردن، کار جریان قدرت و ثروت است و باید همانند هشام بن حکم، با اراده محکم و پولادین در مقابله با آنها قدم برداشت.

آیت الله علم الهدی افزود: قوه قضائیه این روزها با یک تصمیم محکم و اراده قوی به سمت مبارزه با فساد در حرکت است و نکته مهمی که از زمان تحول قوه قضائیه به چشم می‌خورد، توقع مردم از این قوه است زیرا مردم بارها به چشم خود دیده اند که قوه قضائیه چگونه به مبارزه با فساد پرداخت و به دنبال اجرای عدالت بود به همین سبب قوه قضائیه باید خیلی قوی تر و مستحکم‌تر به مبارزه با فساد بپردازد.

وی ادامه داد: آنچه که بسیار حائز اهمیت است مبارزه با فساد قوه قضائیه بدون در نظر گرفتن مقام و موقعیت است و حتی این مبارزه را اول از درون خودش آغاز کرد و این مهم باعث شد تا توجه همه  دنیا به نحوه  اجرای عدالت در قوه قضائیه جلب و عظمت و عدالت نظام اسلامی نمایان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مساله دیگری که در فهرست مبارزاتی قوه قضائیه وجود دارد رسیدگی به پرونده هایی است که شاکیان زیادی دارد و با پیگیری این پرونده ها عزیزان ما در دستگاه قضایی شاکیان زیادی را به حقشان رساندند که این اتفاق باعث می شود تا توقع مردم از این دستگاه در اجرای عدالت زیاد شود.

ایت الله علم الهدی افزود:نکته اصلی این است که ریشه فساد در جریان قدرت و ثروت است و انسانی هایی که برای رسیدن به قدرت و ثروت دست به هر عمل شیطانی می‌زنند را نمی‌توان تنها با یک حرکت دستگاه قضایی،  ریشه کن کرد و فقط با محکومیت عناصر فاسد این پرونده تمام نمی‌شود زیرا این افرادی که می‌خواهند به قدرت و ثروت برسند هیچ وقت دست بردار نیستند و بازهم عمل فاسد انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جریان قدرت و ثروت، جریانی است که مقابله با آن احتیاج به یک سلسله مجاهدت و مدبرانی قوی در مساله جرم یابی دارد، یک پرونده در دادگاه بر اساس مستندات قضاوت می شود اما دستگاه قضایی باید پا را فراتر بگذارد و ریشه یابی عوامل فساد را انجام دهد و پشت پرده را بشناسد. اگر شما عدالت را اجرا کردید و مردم متوجه شیرینی و حلاوت اجرای عدالت شدند بیشتر ظهور امام زمان(عج)را درک می‌کنند. عدالت خواهی باید با ولایت و تقوا آمیخته شود تا بیانگر عدالت واقعی اسلام باشد.ما به دنبال عدالت اجتماعی اسلام هستیم تا انشاء الله این انقلاب به دست امام عصر(عج)برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.