وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد در نشست زواره با هیئت "آفریکام" به توافقی بر سر لزوم پایان دادن به مداخلات خارجی غیرقانونی دست یافتیم.

وزیر کشور لیبی: شکست‌های حفتر به توافق با آمریکا درباره راه حل سیاسی افزود

به گزارش قدس آنلاین، به  نقل از سایت شبکه الجزیره، فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی که در نشست هیئت فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا "آفریکام" حضور داشت، گفت، حاضران در نشست زواره همچنین بر حمایت از حاکمیت لیبی و تمامیت ارضی آن در برابر هرگونه تهدید خارجی و تلاش برای انحلال شبه‌نظامیان خارج از قانون تاکید کردند که یکی از دلایل بی‌ثباتی و حمایت از تلاش‌های دولت وفاق به عنوان نماینده مشروع دولت لیبی است.

باشاغا در توییت دیگری نوشت:‌ شکست نظامی متجاوزان به توافق آرا با آمریکا افزود مبنی بر این‌که تنها راهکار حل بحران لیبی راه حل سیاسی است و ذهنیت کودتاگران متخاصم نابودگر است نه سازنده.  

وزیر کشور دولت وفاق دیدار با سفیر آمریکا و فرماندهی آفریکام را مثبت توصیف و به ‌توافق دیدگاه‌ها درباره حمایت از تلاش‌های امنیت، ثبات و اقتصاد لیبی و تقویت تلاش مشترک بین شورای ریاستی دولت وفاق ملی و آمریکا در این خصوص اشاره کرد.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: سفیر نورلند گفته است، خشونت کنونی به احتمال بازگشت داعش و القاعده به لیبی و نیز احتمال تقسیم کشور به نفع طرف‌های خارجی می‌افزاید و رنج‌های انسانی را بالا می‌برد از این رو باید طرف‌های خارجی دست ا دامن زدن به اختلافات و درگیری‌ها بردارند و به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی احترام گذاشته شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.