یک سرباز آمریکایی به خاطر طراحی یک حمله مرگبار به یگان نظامی خود و ارسال اطلاعات به یک گروه نئونازی به جرایم تروریستی متهم شده است.

سرباز آمریکایی به برنامه‌ریزی برای حمله به یگان خود متهم شد

به گزارش قدس آنلاین، اتان ملزر ۲۲ ساله به ارسال اطلاعات محرمانه درباره یگان نظامی خود به گروه نئونازی «فرقه ۹ فرشته» متهم شده است. وزارت دادگستری آمریکا این فرقه را یک گروه خشن افراطی مبتنی بر انگیزه‌های نژادپرستانه می‌داند. اعضای «فرقه ۹ فرشته» هم آدولف هیتلر را ستایش می‌کنند و هم اسامه بن لادن را.

ادعا شده که این سرباز در حال برنامه‌ریزی برای انتقال این اطلاعات به افرادی بود که در نهایت قرار بود این حمله را انجام بدهند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، طرح ملزر ماه پیش توسط اف‌بی‌آی (پلیس فدرال) و ارتش آمریکا خنثی و این سرباز آمریکایی در تاریخ ۱۰ ژوئن بازداشت شده است.

ملزر به توطئه‌چینی و تلاش برای قتل اتباع آمریکا، توطئه‌چینی و تلاش برای قتل نیروهای ارتش، تهیه و تلاش برای ارائه پشتیبانی مادی به تروریست‌ها و توطئه‌چینی قتل و ضرب و شتم در کشور خارجی متهم شده است.

اتان ملزر که سرباز وظیفه بود، در سال ۲۰۱۸ برای خدمت در ارتش ثبت نام کرد و سال ۲۰۱۹ به خدمت فراخوانده شد.

آدری اشتراوس، کفیل دادستانی منهتن گفته است اتام ملزر، «دشمن درونی» بوده است. ملزر به تلاش برای سازماندهی یک حمله مرگبار به واحد نظامی خود از طریق افشای غیرقانونی محل استقرار، توانایی و تسلیحات موجود به یک گروه نئونازی، هرج‌ومرج‌طلب و برتری‌طلب سفیدپوست متهم شده است.

دادستانی منتهن گفته است، این سرباز همچنین با یک عضو گروه القاعده تماس برقرار کرده بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.