مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برخی فعالیت‌های سازمانی را مانعی برای فعالیت‌های موفق مردمی دانست و گفت: رسانه باید از ایده‌های نیروهای جهادی که در عرصه عمل هستند، استفاده کند.

فعالیت‌های سازمانی مانعی برای فعالیت‌های موفق مردمی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی  در جمع مدیران رسانه استان خراسان رضوی  به عدم شناخت مردم نسبت به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: آنقدر سازمان‌ها و نهادهای دم دست مورد توجه قرار می‌گیرد که افرادی که در کف هستند، دیده نمی‌شوند. رسانه به جای گفتگو با من مسئول، باید با طلبه و نیروی جهادی که به صورت خودجوش در کف میدان کار می‌کند، مصاحبه کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به معضل کودکان کار، اظهار کرد: رسانه سال‌هاست با مسئولان در این زمینه گفتگو گرفته و نتیجه‌ای هم ندیده، این درحالی است که سراغ سوژه‌های در حال انجام نیز نرفته است.
وی با بیان اینکه گاهی باید جهت رسانه را جابجا کنیم، افزود: همین الان افرادی در حاشیه شهر هستند که برای کودکان کار، برنامه‌هایی همچون مهارت‌آموزی دارند و هم معیشت آن‌ها را تأمین می‌کنند اما رسانه سراغ این افراد نمی‌رود و از فعالیت‌های آن‌ها بی‌اطلاع است.
حجت‌الاسلام صاحبقرانی با تأکید بر اینکه باید سراغ این افراد برویم و ایده‌هایشان را ببینیم، ادامه داد: جایگاه نهادها و سازمان‌ها در کشور جابجا شده است، ابراز کرد: در وظایف سازمان تبلیغات، هدایت، سیاست‌گذاری، راهبری و نظارت به چشم می‌خورد ولی ما، در کف میدان عملیات انجام می‌دهیم. یعنی من به جای وظیفه‌ای که برایم تعریف شده، وظیفه گروه تبلیغی را انجام می‌دهم.
وی برخی فعالیت‌های سازمانی را مانعی برای فعالیت‌های موفق مردمی دانست و گفت: باید نقطه عطف این دورهمی رسانه‌ای، جلوگیری از موازی‌کاری سیستمی در حوزه فرهنگ باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بودجه‌های ما حمایتی است ولی تا الان اینگونه نبوده است، ابراز کرد: ما به جای حمایت، پیمانکار کار را مشخص کرده، کار راه برایش تعریف کرده و او انجام می‌داد؛ این روند باید تغییر کند.
وی با اشاره به شناسایی مسائل حاشیه شهر و توجه به ظرفیت‌های فراوان سازمان، گفت: در حاشیه شهر اقداماتی انجام داده‌ایم که گاهی این کارها، دیده نشده است.
حجت‌الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه تلاش داریم بین مجموعه‌های سازمان تبلیغات در سطح استان همگرایی بیشتری داشته باشیم، بر ضرورت پیوست رسانه‌ای تأکید و اظهار کرد: برخی کارهای انجام‌شده، پیوست رسانه نداشته و آن تأثیری که باید بگذارد را نگذاشته است.
وی در خصوص فعالیت جریان‌ساز در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، بیان کرد: اگر کار جریان‌ساز به گونه‌ای باشد که بر روی آن اسم سازمان و نهاد بیاید، نه به‌درستی پیاده می‌شود و نه تأثیرگذار است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات در خدمت مردم است و برای این کمک، به رسانه نیاز دارد، افزود: اگر ارتباط ما با رسانه تعریف شود، با عمق جان برای خدمت می‌آییم.
وی به دوگانه آرم یا آرمان در فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: اگر در اقداماتی که انجام می‌دهیم، با آرم برویم جلو، می‌گویند می‌خواهند خودشان مطرح شوند و اگر با آرمان حرکت کنیم، دیده نمی‌شویم و میگویند کاری نمی‌کنند.
گفتنی است در ابتدای این نشست، برخی از مدیران رسانه‌های استان، به بیان نظرات خود در خصوص فعالیت‌های سازمان تبلیغات و چگونگی اجرای برنامه‌ها، نقد آن‌ها و ارائه پیشنهادات پرداختند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.