رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مرکز نوآوری ترشیز باید پس از حمایت صاحبان ایده‌های خلاق و تشکیل و استقرار هسته‌های نوآور، به دنبال تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

مرکز نوآوری ترشیز باید به دنبال تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل قادری‌فر، ۳ تیر ماه، در جلسه بررسی عملکرد یک‌ ساله مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز با تاکید بر ظرفیت‌سازی برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: حمایت از کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری و دانش‌بنیان از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار می‌رود.

وی مطرح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌ عنوان یک تسهیلگر در جریان نوآوری در کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت ۱۲ ستاد توسعه فناوری در زیرمجموعه کاری خود، بر توسعه فضای فعلی و تجهیز مرکز نوآوری ترشیز و قرار گرفتن به‌ عنوان مرکز رشد اقماری در منطقه تاکید کرد و افزود: مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت. البته مرکز آموزش عالی کاشمر باید در برنامه راهبردی خود به فکر درآمدزایی باشد و از درآمد اختصاصی خود ارتزاق کند. از این‌رو باید پروژه‌محور کار کند و ثمره کارش به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بینجامد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز بیان کرد: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز از سال ۹۵ مجوز فعالیت خود را اخذ کرد و زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر قرار گرفت.

هادی معماریان گفت: در پی مساعدت معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و  تلاش مسئولان محلی، این مرکز با در اختیار گرفتن فضایی با زیربنای بالغ‌ بر ۵۵۰ متر مربع و تجهیز آن در زمینه ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای، کمک به ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوری‌های پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری، زمینه حضور موثر و مستقل دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و ایده‌پردازان در صحنه توسعه اقتصادی و فناورانه در سطوح ملی و منطقه‌ای کشور را با حمایت سایر دستگاه‌ها فراهم نموده است.

وی عنوان کرد: در این مدت در مجموع در حوزه استقرار هسته‌ها خوب پیش رفتیم، به ‌طوری که ۹ هسته نوآور در این مدت در مرکز نوآوری ترشیز استقرار یافته‌اند که در این راستا از ظرفیت نهادهای دیگر نیز استفاده نموده‌ایم.

معماریان گفت: در برنامه ۵ ساله بعدی تلاش داریم مرکز آموزش عالی کاشمر را به مجتمع ارتقا دهیم و طی برنامه ۵ ساله دوم، تبدیل به دانشگاه شویم و در این راه برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی و حمایت‌های دیگر نیازمند همراهی و همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها از جمله معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به توانمندی منطقه ترشیز در تولید محصولات متنوع کشاورزی، جاذبه‌های گردشگری و... می‌توان روی توسعه کسب‌وکارهای کوچک و مداوم در منطقه برنامه‌ریزی کرد.

مجید عاقل اظهار کرد: با توسعه فضا و حمایت مالی از واحدهای نوآور و تأمین مالی برای برگزاری رویدادهای خلاقانه می‌توانیم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خویش و سرعت بخشیدن به پیمودن مسیر توسعه پایدار منطقه اقدام کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.