آغاز رقابت‌های فوتبال پساکرونا با دوئل جواد نکونام و فرهاد مجیدی بدون تردید جاذبه‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت به ویژه که هر یک از دو تیم بتوانند برنده این جدال سخت و طاقت‌فرسا باشند می‌توانند در قامت یک مدعی ظاهر شوند و برای سایر تیم‌های بالانشین به تهدیدی جدی تبدیل شوند.

استقلال در کوره فولاد

قدس آنلاین: آغاز رقابت‌های فوتبال پساکرونا با دوئل جواد نکونام و فرهاد مجیدی بدون تردید جاذبه‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت به ویژه که هر یک از دو تیم بتوانند برنده این جدال سخت و طاقت‌فرسا باشند می‌توانند در قامت یک مدعی ظاهر شوند و برای سایر تیم‌های بالانشین به تهدیدی جدی تبدیل شوند.

*نبرد در گرما

آبی‌های پایتخت که تا به اینجای کار در کارنامه خود با استراماچونی و فرهاد مجیدی ۱۰ برد، ۶ تساوی و چهار باخت کسب کرده اند در برابر فولاد به دنبال هر سه امتیاز بازی هستند تا عملکرد نه چندان خوب خود را با شروع مسابقات جبران کنند هر چند نباید فراموش کرد که آن‌ها در اهواز و در گرمای هوای نزدیک به ۴۰ درجه سانتیگراد به میدان می‌روند. در واقع یکی ازنکات تأثیرگذاردر نتایج بازی‌ها که کمتر به آن پرداخته‌ شده، برگزاری اجباری لیگ در فصل تابستان است که با توجه به اینکه در جدول رده‌بندی شاهد پنج تیم (فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی جم، شاهین بوشهر) از منطقه گرم آب‌وهوایی هستیم این امر می‌تواند کار را برای تیم‌های میهمان بیش از هر زمانی سخت کند. البته وضعیت استقلال از این منظر سخت‌تراز سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر خواهد بود. این درحالی‌ است اگر لیگ روند عادی خود را پی می‌گرفت این قرعه می‌توانست برای شاگردان مجیدی یک امر مثبت تلقی شود.

حالا فرهاد مجیدی علاوه بر چالش‌های زیادی که این روزها باید چاره‌ای برای حل آن‌ها بیندیشد، باید فکری هم به حال گرمای طاقت‌فرسای جنوب کشور بکند که با توجه به برنامه‌های اعلام‌شده از سوی سازمان لیگ آن‌ها باید در چهار دیدار خارج از خانه به دیدار رقبایی بروند که در مناطق گرمسیری میزبان این تیم خواهند بود.

*استقلال بدون شاه مهره‌ها

استقلالی‌ها هم امیدوار بودند تا بازی‌های لیگ نوزدهم به واسطه کرونا منتفی شود اما پس از قطعی شدن مسابقات تا به امروز سه بار تست داده اند تا همه چیز برای انجام این بازی ایده آل مهیا شود، آبی‌های پایتخت در این بازی فرشید اسماعیلی مهره کلیدی خود را که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته در جمع خود می‌بینند، اما مرتضی تبریزی و آذری را به واسطه پاره‌گی رباط صلیبی از دست دادند تا بحران مصدومیت و کابوس رباط صلیبی هواداران استقلال را به شدت آزار دهد. در این بین حضور دیاباته هم در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

شاگردان مجیدی، در ۱۰ بازی باقی‌مانده خود باید به مصاف حریفان سرسختی بروند و این موضوع احتمال قهرمانی آن‌ها در لیگ را کم رنگ‌ترمی‌کند هر چند این گفته‌ها تنها روی کاغذ است و امکان قهرمانی آبی‌ها همچنان وجود دارد.

*غیبت پاتوسی

اما مهم‌ترین حاشیه دیدار بین فولاد و استقلال غیبت آیاندا پاتوسی هافبک سرشناس فولادی‌هاست که سابقه حضور در استقلال را داشته است. بر اساس گفته مدیران باشگاه فولاد این بازیکن همچنان در کشور آفریقای جنوبی بوده و اجازه خروج از این کشور را ندارد. باشگاه فولاد بسیار تلاش کرد تا این بازیکن را در ترکیب خود مقابل استقلال داشته باشد اما تا به امروز تلاش آن‌ها بی‌فایده بوده است.

بی‌شک تیمی به مانند فولاد قطعاً می‌تواند بدون حضور این بازیکن نمایش درخشانی داشته باشد چراکه نظم و انضباط تیمی نزد فولادی‌ها حرف اول را می‌زند و پیش از این آن‌ها نشان دادند که بدون کاپیتان و مهره کلیدی خود می‌توانند حریفان را به زانو درآورند.

*پساکرونا

برگزاری این دیدار مهیج البته بدون حضور تماشاگران و زیر سایه کرونا فوتبال در دوران پساکرونا در ایران هم آغاز خواهد شد تا یک‌بار دیگر فوتبال دوستان شاهد انجام بازی‌های لیگ برتر باشند تا تکلیف قهرمان و تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول روشن شود، البته با شرایطی متفاوت و پروتکل‌های بهداشتی مشخص که شاید جذابیت موجود در فوتبال را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.