سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه قطعنامه شورای حکام به لحاظ حقوقی هیچ الزامی برای جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌کند، گفت: جمهوری اسلامی فعلا بنایی برای اجرای این قطعنامه ندارد.

عمویی: ایران بنایی برای اجرای قطعنامه شورای حکام ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ قطعنامه شورای حکام در این مرحله به لحاظ حقوقی الزامی را برای جمهوری اسلامی ایران بوجود نمی‌آورد. ما این قطعنامه را غیرحقوقی و بدون مبنا می‌دانیم که در آن درخواست دسترسی به دو سایت ایرانی داده شده است. به تبع آن اقدامی در جهت اجرای این قطعنامه صورت نمی‌گیرد و به جای آن ایران پاسخی خواهد داد.

وی با تأکید مجدد بر اینکه قطعنامه شورای حکام الزام‌آور نیست، افزود: کشور ما در شرایطی نیست که بخواهد به خواسته شورای حکام تمکین کند. به همین دلیل فعلا بنایی برای اجرای آن نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این قطعنامه صرفا رفتار و حرکت سیاسی با هدف ایجاد فضا علیه جمهوری اسلامی است. آمریکا و صهیونیسم‌ها مدت‌ها بود برای تخریب رابطه ما با آژانس تلاش می‌کردند تا فضای سیاسی و رسانه‌ای علیه ایران ایجاد کنند. برای رسیدن به این هدف تلاش‌های بسیاری کردند. موضوعاتی را به آژانس داده که آن مبنای اطلاعات آژانس شد و بعد درخواست دسترسی دادند. پاسخ ایران این بود که اطلاعات مبتنی بر داده‌های سرویس‌های جاسوسی است و آن‌ها اجازه ندارند بر این مبنا درخواستی دهند. شورای حکام را فعال کردند و دبیرکل هم گزارشی ارائه کرد. براساس گزارش دبیرکل، شورای حکام بدون اجماع از ایران خواسته به درخواست دبیرکل پاسخ دهیم که این قطعنامه از نظر مبنایی غیرالزام‌آور بوده و ما کل آن را مخرب می‌دانیم و مبنایی برای توجه به آن نداریم.

عمویی در پایان با بیان اینکه اروپایی‌ها همراه با آمریکا و صهیونیسم‌ها شده‌اند، گفت: این رفتارها ادعای اروپایی‌ها مبنی بر تعهد بر برجام را زیر سوال برده و دچار چالش می‌کند. به تبع آن حتما رفتار ما انتقادی خواهد بود چون اروپایی‌ها در زمین بازی آمریکا رفتار می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.