مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی گفت: نوسانات قیمتی در بازار مرغ هم به مانند دیگر مواد غذایی اتفاق می افتد ولی قیمت ۱۹ هزار تومان مرغ کذب محض است هر چند بدون شک طی روزهای آینده قیمت مرغ افزایش خواهد داشت ولی آن هم تا زیر قیمت ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

قیمت مرغ از ۱۵ هزار تومان بیشتر نخواهد شد!

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از صنوف، مرغداران همانند بسیاری از واحدهای تولیدی از این موضوع متضرر شدند چرا که با کاهش قدرت خرید و تعطیلی مهمانی ها و مراسم های عروسی تا حدودی مرغ از سبد مصرفی حذف شد. این در حالی است که برخی بر این عقیده اند که افزایش جوجه ریزی در پایان سال گذشته و افت تقاضا باعث افزایش قیمت مرغ گوشتی شده است.

در همین خصوص ولی الله کاشکی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی توضیح داد: نوسانات قیمتی در بازار مرغ هم به مانند دیگر مواد غذایی اتفاق می افتد ولی قیمت بالای ۱۳ هزار تومان کذب محض است هر چند بدون شک طی روزهای آینده قیمت مرغ افزایش خواهد داشت ولی آن هم تا زیر قیمت ۱۵ هزار تومان و نه بیشتر.

وی ادامه داد:  دلیل گرانی و نوسانات قیمتی در بازار مرغ  به دلیل کاهش شدیدی است که مصرف دان در این چند ماهه پیدا کرده است و عرضه ذرت و سویا به شدت کم شده است. در واقع  گرانی های امروز به دلیل بی برنامگی در توضیع نهاده های دامی پنجاه روز گذشته است که باعث شد خیلی از مرغداران جوجه ریزی نداشته باشند و چون عرضه نسبت به تقاضا کم شود و به قول شما نتیجه اش شد این گرانی هایی که می گویید هست.

کاشکی افزود: در حال حاضر مرغ زنده کیلویی ۱۰ هزار تومان با ۵۰۰ تومان بالای فی که برای عرضه با اضافه شدن ۱ و سه دهم درصد رقمی است که مصرف کننده باید بپردازد. یعنی مرغ باید با قیمتی کمتر از ۱۴ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی بیان کرد: درصورتی که قرار باشد مرغ در این چند روز آینده به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی افزایش پیدا کند مطمئنا گذرا است و آن مقدار مرغی که چند ماه گذشته خریداری شده است برای اشباع بازار عرضه خواهد شد و وضعیت به حال قبل برخواهد گشت.

وی گفت: در حال حاضر نهاده هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومان به دست مرغداران می رسد فقط ده درصد از کل مایحتاج مرغداری ها را تامین می کند و بقیه آن از منابع دیگری تهیه میشود

ولی کاشکی در توضیح اینکه آیا افزایش قیمت مرغ با بالارفتن قیمت دلار نسبتی دارد گفت: قطعا بی تاثیر نیست ولی نه برای مرغ هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد چون این مرغ ها چند ماه قبل جوجه ریزی شده اند. افزایش حال حاضر دلار قطعا بر روی قیمت مرغ در ماه های آینده بی تاثیر نخواهد بود منتها اگر برنامه ریزی درست انجام شود آنهم با توجه به اینکه دولت نهاده ها را با ارز ۴۲۰۰ عرضه می کند این مشکل نباید ایجاد شود ولی متاسفانه توضیع نادرست این همه دردسر درست کرده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرخ صادقی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    چرا به دروغ از نام مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی استفاده کردید . نام خانوادگی مدیر عامل شاهرخ صادقی هست و حق پیگیری از مجاری قانونی را اگر تکذیبه نزنید برای اتحادیه محفوظ میدارم