رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تعداد دانشجویان مبتلا به کرونا در این دانشگاه به ۳۱ نفر افزایش یافت.

دانشجویان کرونایی گناباد ۳۱ نفر شدند

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی  اظهار کرد: ۳۱ دانشجو، ۲۷ نفر از کادر درمان و تعدادی از رؤسای ادارات شهرستان گناباد در روزهای اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی، افزایش مراودات اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و افزایش ترددهای غیرضروری شهروندان در سطح شهر را از جمله دلایل افزایش آمار مبتلایان در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: افزایش بیماریابی هم از دیگر دلایل افزایش این آمار است به طوری که برخلاف گذشته که تنها برای بیماران مشکوک مراجعه کننده به مراکز درمانی، تست تشخیصی کرونا انجام می‌شد، اکنون افراد با علائم اولیه و در ارتباط با بیماران کرونایی هم تست می‌شوند که همین امر، موجب افزایش موارد مثبت و کشف مبتلایان جدید شده است.

باذلی، شهروندان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه و بیان کرد: تعیین کننده نهایی روند بیماری، رفتارهای مردم است و باید با رعایت مسائل بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری، از افزایش آمار مبتلایان جلوگیری کنند.

افزایش نظارت‌ها با تیم‌های بازرسی مشترک

فرماندار گناباد هم  نسبت به عادی شدن وضعیت بیماری در بین مردم و استمرار روند فعلی حضور شهروندان در معابر عمومی و اجتماعات هشدار داد و گفت: با توجه به زنگ خطر افزایش کرونا در شهرستان گناباد، محدودیت‌هایی در برخی صنوف پرخطر ایجاد شد و صنوفی مانند مراکز بازی‌های رایانه‌ای، کافی نت‌ها، باغ تالارها و سالن‌های ورزشی با یک سوم ظرفیت، اجازه فعالیت دارند.

حامد قربانی، نظارت بیشتر بر رعایت اصول بهداشتی در نانوایی‌ها، استفاده اجباری از ماسک در ادارات، کاهش ساعات کاری جمعه بازار به ۱۰ ساعت و تشکیل تیم‌های بازرسی مشترک توسط اتاق اصناف و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد را از جمله مصوبات جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا عنوان کرد.

یادآور می‌شود، پیش از این معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد از ابتلای ۱۶ دانشجوی این دانشگاه به کرونا خبر داده بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.