رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ظرف یک سال اخیر ۱۵ هزار دانش‌آموز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در "طرح روخوانی قرآن کریم" مدارس سماء زیرپوشش این دانشگاه مشارکت کرده‌اند.

۱۵ هزار دانش‌آموز در طرح قرآنی مدارس دانشگاه آزاد مشارکت کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی طهرانچی  در مراسم جشن "روخوانی قرآن کریم مدارس سما" در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد افزود: فعالیت دبیرخانه طرح روخوانی قرآن کریم مدارس سما از پارسال در خراسان رضوی آغاز شده است. 

وی اظهار امیدواری کرد اجرای طرح روخوانی قرآن کریم مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی گسترش یافته و به صورت کشوری ادامه یابد. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: وظیفه نخست نظام تعلیم و تربیت آشنایی دانش‌آموزان با قرآن و سپس آموزش تدبر و تعقل در مفاهیم این کتاب مقدس است.

وی گفت: امیدوارم با پیوستن مشارکت‌کنندگان به این طرح ملی علاوه بر بارورتر شدن دانش‌آموزان هزار حافظ قرآن از میان این قشر پرورش یافته و به جامه قرآنی ایران افزوده شوند.
طرح قرآنی۱۴۵۴ در طول ۱۴ سال فعالیت خود قصد دارد عموم مردم جامعه را با مفاهیم قرآنی و تشویق به حفظ قرآن کریم آشنا کند.
طهرانچی با اشاره به تعطیل شدن آموزش حضوری دانش آموزان و دانشجویان افزود: با همکاری مربیان این طرح تعطیل نشد و با استفاده از روش‌های نوین و به صورت مجازی آموزش روانخوانی قرآن ادامه یافت.
وی ادامه داد: در کنار این فعالیت قرآنی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی  یک دوره تفسیر روان قرآن کریم برای ۲۴ هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به صورت مجازی برنامه ریزی کرده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: یکی از اهداف این طرح عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فراگیری قرآن کریم و آموزش حفظ قرآن است  که با فراهم نمودن زیر ساخت لازم این هدف محقق خواهد شد.
مسعود طاهری لاری افزود: فعالیت های قرآنی مدارس سما تحت عنوان روخوانی قرآن کریم از سال ۹۸ و در حرم مطهر رضوی آغاز شده است و امروز شاهد حضور تعدادی از دانش آموزان مدارس سما به نیابت از تمام مشارکت کنندگان در این طرح هستیم.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.