ساری- اگر گذرتان به بلوار داراب ساری افتاده باشد، رژه اعداد بر روی تابلوی روزشمار با هدف شمارش معکوس پایان پروژه «پل تا پل»آشناسست.

خاموشی ۱۰ ساله روزشمار پروژه «پل تا پل»  در ساری

قدس آنلاین -حسین احمدی: پس از مدتی باطری این تابلو به ظاهر حسابگر ازکار افتاد و در نهایت، دیگر اثری از آن نیست!

این تابلو، نوید روزهای خوش را می داد و ساروی ها می توانستند به جای اینکه در انتهای بلوار داراب با سدی بنام «تجن» متوقف شوند، با ا خودرو هایشان به آن سوی روخانه بروند و شرق تا غرب ساری را گز کنند.

پل کابلی در جوار پل راه آهن بر روی رودخانه تجن ایجاد شد اما جاده متصل کننده این پل به پل ذغالچال سالها متوقف است و این پل بتنی همچون پلِ آهنی همجوارش عاقبت بخیر نشد.

ساری؛ شهر پروژه های فرتوت

متولیان شهرداری ساری پس از این توقف طولانی، سرانجام تصمیم به تکمیل این پروژه گرفتند و خبرنگاران را به دیدار این راه ۱۰ ساله بردند تا دردهایش را تشریح کنند.

چشمِ شهروندان ساروی به پروژه های پیر عادت دارد و پیش از این هم با پروژه های فرتوت شهرشان روزگار گذراندند... با پروژه های نیمه کاره ای همچون محور ۱۷ ساله ساری - تاکام، استادیوم ورزشی و پیست دوچرخه سواری ۲۳ ساله ماهفروجک، کارخانه ۱۰ ساله زباله سوز، میدان ۱۴ ساله میوه و تره بار، مجتمع فرهنگی و هنری ۱۳ ساله کردان و شهربازی ۱۰ ساله فرح آباد.

زمان پایان پروژه مشخص نیست

معاون فنی و عمرانی شهردار ساری در بازدید از پروژه بزرگ «پل تا پل» گفت: عملیات اجرایی پروژه مغفول و معطل مانده «پل تا پل» از سال گذشته آغاز و هم اکنون در دست اجراست.

لطف الله کریمی طول این پروژه را ۲۶۰۰ متر و عرض آن را ۲۶  و نیم متر اعلام کرد و افزود: با اتمام  این پروژه بخشی از ترافیک بلوار امام رضا (ع) در منطقه غرب ساری تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه با استفاده از ظرفیت سازمان عمران شهرداری ساری و بصورت دو شیفت در حال انجام است، یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد از تملکات در مسیر پروژه انجام و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی گفت: شرایط آب و هوایی در اتمام پروژه‌های عمرانی تاثیر گذار بوده و نمی‌توان زمان مشخصی برای بهره برداری تعیین کرد اما تلاش می‌کنیم این جاده را با تامین منابع در کوتاهترین زمان به پایان برسانیم.

کریمی با اشاره به اینکه برآورد اولیه برای احداث این پروژه ۲۵ میلیارد تومان بود، یادآور شد: اکنون مبلغ اجرای این پروژه به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در گذشته بخشی از مسیر با اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی آزاد شد، اضافه کرد: برای آزادسازی مسیر باقیمانده ۷۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.