مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی گفت: اداره کل راه وشهرسازی استان تا سال گذشته هیچ کمکی را برای واگذاری زمین به بنیاد شهید نداشته است.

عدم واگذاری زمین از سوی راه وشهرسازی خراسان رضوی  برای ساخت مسکن خانواده های ایثارگران / بیش از 11 هزار نفر از خانواده های شهدا در استان بیکار هستند

به گزارش  قدس آنلاین از خلیل آباد، حجت الاسلام  حسین معصومی در دیدار با فرماندار خلیل آباد اظهار  اظهار کرد: علیرغم اینکه اداره راه وشهرسازی می توانست در خانه دار کردن فرزندان شهدا، جانبازان وهمسران شهدا نقش بسزایی را داشته باشد، اما تا سال گذشته نه در مشهد ونه در شهرستانها اقدامی را نداشته است وتا کنون تعداد زیادی از فرزندان وهمسران وجانبازان فاقد زمین و برای ساخت مسکن مانده اند.
مدیرکل بنیاد شهید  وامور ایثارگران خراسان رضوی افزود: موضوع  واگذاری زمین توسط اداره راه وشهرسازی  با استاندار خراسان رضوی مطرح و وی نیز  دستوراتی را در این زمینه صادر کرد.
وی از دستور دولت از طرح مسکن اجتماعی برای واگذاری واحد های مسکونی به متقاضیان مسکن  در بین فرزندان شهدا وهمسران آنان ونیز جانبازان وفرزندان آنان خبرداد واظهار داشت: در شهرستانها هم ، ادارات بنیاد شهید وامور ایثارگران، هریک متقاضیان مسکن خود را طی لیستی به فرمانداری شهرستان خود اعلام دارند، تا برنامه ریزی لازم  برای ساخت واحدهای مسکونی فراهم گردد.
معصومی، ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد وایثارگران  را هم دیگر اولویت اداره کل نام برد واز فرمانداران خواست تا نسبت به اعطای تسهیلات اشتغال برای افراد جویای کار از طریق ایجاد اشتغال در کارهای تولیدی وخدماتی  اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار نفر از خانواده های شهدا در استان بیکار هستند  ،افزود: باتوجه  به اینکه در حال حاضر در سطح کشور استخدامی دولتی نیز وجود ندارد پیگیر اختصاص وام های خود اشتغالی به این عزیزان هستیم که سال گذشته در همین راستا 23 میلیارد تومان وام  های خود اشتغالی توزیع کرده ایم.
وی نیز از واگذاری 500قطعه زمین توسط آستان قدس رضوی در مشهد خبرداد وافزود: در مجموع فضای مناسبی برای خدمت رسانی به خانواده های شهدا وجانبازان وایثارگران دراستان بوجود آمده است وهمه مدیران اماده این مهم  به این عزیزان هستند.

همچنین فرماندار خلیل آباد، از برنامه های این اداره کل در راستای خدمت رسانی به خانواده های شهدا خبرداد واز پیگیری های انجام شده برای خدمت رسانی به امور خانواده های شهدا در این شهرستان از وی ودیگر مدیران تقدیر نمود.
ابراهیم قاسم پور با بیان اینکه همه مدیران شهرستان برای برگزاری گنگره شهدای استان در سال 1400 بسیج شده اند افزود: امیدواریم این مراسم بزرگ وشاخص استان در سال آینده به بهترین شکل برگزار گردد.
 وی از تمهیدات لازم برگزاری یادواره شهدای 4 شهرستان خلیل آباد، بردسکن ، خلیل آباد وکوهسرخ در بهار سال آینده  در منطقه ترشیز خبرداد  واظهار کرد: برای اعطای تسهیلات به خانواده های شهدا وجانبازان  آماده هستیم تا در یکشنبه های تولید ورفع موانع سرمایه گذاری که در فرمانداری خلیل آباد در هر هفته برگزار می شود، مشکلات متقاضیان تسهیلات از قشر خانواده های معظم شهدا وجانبازان وایثارگران را مورد بررسی قرار دهیم واز کمک به انان دریغ نخواهیم داشت.
فرماندار خلیل آباد نصب تمثال شهدا  در ورودی های تمامی روستاهای شهرستان، نصب تمثال سرداران شهید شهرستان در بلوارهای سطح شهر و ورودی های منتهی به شهر، و نیز برنامه ریزی جلسات شهرستان هریک بنام یک شهید  را از جمله برنامه های این شهرستان ذکر نمود.
فرماندار خلیل آباد  برگزاری این جلسه  را بنام شهیدان هلالی وکاظم نژاد  نام برد وافزود:  تا پیش از برگزاری گنگره شهدای استان، همه سطح شهرستان با نام شهدا وتمثال شهدا آذین بندی خواهد شد.

احسان سیاری رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در خلیل آباد در گزارشی افزود:  خلیل آباد 290 شهید خفته در خاک خود را دارد  که  درمیان آنان نام  11 سردار رشید اسلام می درخشد.
سیاری دیدارهای چهره به چهره مدیرکل با خانواده های شهدا  را یاد آور شد وافزود:  این دیدارها منجر شده است  که در جریان کوچکترین خواسته آنان قرار داشته باشیم.
وی ملاقات با خانواد ها شهدا، وجانبازان وایثارگران  ونیز اعطای تسهیلات به متقاضیان دریافت وام، را از جمله اقدامات این اداره در خلیل آباد نام برد.
 سیاری نیز از جابجایی ساختمان اداری این اداره در خلیل آباد خبرداد وافزود:  در نظر با موافقت مدیرکل  استان، ساختمان این اداره از محل فعلی در نقطه شهری دیگری در سطح شهر خلیل آباد جانمایی گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.