دبیر کل سازمان ملل طرح اسرائیل برای اشغال مناطق جدیدی از کرانه باختری را ناقض قوانین بین المللی توصیف کرد.

درخواست سازمان ملل از اسرائیل برای لغو طرح اشغال کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین، شورای امنیت امروز چهارشنبه یک جلسه ویدئویی به منظور بررسی طرح اسرائیل درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی برگزار کرد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در این نشست طرح  اسرائیل برای اعمال سلطه بر کرانه باختری را نقض قوانین بین المللی و تهدید کنند روند صلح توصیف کرد.

گوترش گفت: «ما همچنان در برابر هر گام یک جانبه‌ای که صلح را تضعیف می‌کند، ایستاده و خواستار راه حلی از طریق مذاکرات هستیم».

دبیر کل سازمان ملل از کمیته چهارجانبه صلح خواست نقش خود را به عنوان میانجیگر میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها از سرگیرد.

«نیکلای ملادینوف»، فرستاده ویژه صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه هم در این نشست طرح «الحاق» (اشغال) را تضعیف کننده صلح و ناقض قوانین بین المللی توصیف کرد.

ملادینوف، صهیونیست‌ها را در برابر طرح الحاق زمین‌های کرانه باختری، دو دسته موافق و مخالف، خواند و گفت:« این طرح ما را از راه حل دو دولتی دور می‌کند و به خشونت بیشتر منجر می‌شود».

او در عین حال اشغالگران صهیونیست را هم دارای حقی مشروع خواند و گفت:« ما به حق مشروع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در ساختن آینده‌ای امیدوار کننده اعتقاد داریم و از تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی حمایت می‌کنیم».

فرستاده ویژه صلح سازمان ملل متحد در خاورمیانه گفت: «ما می‌توانیم گفت‌وگوی سازنده میان فلسطین و اسرائیل را بازگردانیم تا اوضاع بهتر شود».

او سران تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را به بازگشت به میز گفت‌وگو دعوت کرد و گفت: «طرح الحاق، بر زندگی فلسطینی‌ها تاثیر خواهد گذاشت و مشکلات اقتصادی را بیشتر خواهد کرد».

ملادینوف گفت: «طرح الحاق می‌تواند ماهیت روابط اسرائیل و فلسطین را تغییر دهد. ما از اسرائیل می‌خواهیم از این کاردست بکشد، زیرا این کار تهدیدی برای تلاش‌های بین المللی در حمایت از تشکیل یک کشور فلسطینی است که با صلح در کنار اسرائیل زندگی کند».

مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری هستند. این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه رو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.