سالانه از چهار مزرعه پرورش شترمرغ صنعتی در مجتمع ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در تایباد ۳۰ تن گوشت تولید و روانه بازار می‌شود.

سالانه ۳۰ تن گوشت شترمرغ در تایباد تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تایباد گفت: هم‌اینک یک واحد پرورش شترمرغ صنعتی با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵۰ قطعه مولد و ۲ هزار قطعه پرواری در محدوده اراضی کشاورزی روستای خیرآباد از توابع بخش میان ولایت این شهرستان مشغول فعالیت است.

ابراهیم جهانگیری افزود: در این واحد سالانه حدود هزار قطعه شترمرغ مولد پایش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این واحد صنعتی یک واحد جوجه کشی با ظرفیت چهار هزار قطعه در سال فعال است.

نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تایباد گفت: گوشت تولیدی این گونه جانوری به استان‌های البرز، اصفهان، مرکزی و تهران ارسال می‌شود و نبود کشتارگاه در این منطقه یکی از مهمترین مشکلات می‌باشد.

وی افزود: به منظور گسترش و توسعه پرورش شترمرغ در این منطقه طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید و پرورش شترمرغ برنامه ریزی شده است.

جهانگیری ادامه داد: نبود بازار رسمی فروش شترمرغ، نوسات قیمت شترمرغ و گوشت آن و مصرف اندک گوشت این گونه جانوری باعث شده همه ساله قیمت آن در همه بخش‌ها متغییر باشد.

وی گفت: واحد صنعتی پرورش شتر مرغ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تایباد رتبه سوم پرورش شترمرغ مولد و رتبه اول پرورش شترمرغ پرواری را در استان دارد و طی سال‌های ۹۲ تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

جهانگیری افزود: همچنین با توجه به شرایط آب وهوایی مناسب و علاقه‌مندی افراد به پرورش شترمرغ در حال حاضر ۱۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد مشغول کار شده‌اند.

شهرستان تایباد با دارا بودن ۲۷ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین یکی از قطب‌های دامپروری استان خراسان رضوی است.

این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.