فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری موفق به ساخت دستگاه پدالی ضدعفونی کننده جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شدند.

ساخت دستگاه پدالی ضدعفونی‌کننده

به گزارش قدس آنلاین، سجاد رضایی، مدیر اجرایی این شرکت دانش‌بنیان در این خصوص گفت: این محصول با حذف تماس دست، تاثیر بسزایی در جلوگیری و انتشار بیماری کرونا دارد و علاوه بر آن فرآیند ضدعفونی‌کنندگی را تسریع می‌بخشد.

وی افزود: این دستگاه دارای یک پمپ قوی با عملکرد الکتریکی است که با فشار پا بر روی پدال دستگاه، محلول ضدعفونی‌کننده را روی دستان افراد اسپری می‌شود.

رضایی ادامه داد: مصرف پایین برق، صرفه‌جویی در مصرف مواد ضدعفونی کننده و نصب آسان و کم حجم بودن از جمله مزیت‌های این دستگاه است.

وی افزود: تمامی مراحل ساخت این دستگاه در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی، با کیفیت بالا و هزینه تمام شده مناسب انجام گرفته است.

رضایی با اشاره به بازگشایی ادارات و خطر شیوع کرونا افزود: از آنجایی که برای کنترل کرونا در مراجعه افراد به سازمان‌ها و نهادها نیاز به ضدعفونی کردن دست وجود دارد، از این دستگاه می‌توان در بیمارستان‌ها، ادارت، بانک‌ها، مساجد، مطب‌ها، مدارس و رستوران ها استفاده کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی با تاکید بر اینکه امکان تولید انبوه این دستگاه وجود دارد، ادامه داد: در مرحله اول سفارش‌گیری، چندین دستگاه به سازمان نظام پزشکی و بیمارستان‌ها، دانشگاه حکیم سبزواری، چندین رستوران و موسسه خیریه ارائه شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.