مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت گفت: تا پایان سال‌جاری ۲۰۰ طرح منتخب در حوزه‌های معدنی، پتروشیمی، غذایی در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

افتتاح ۲۰۰ طرح مهم معدنی و پتروشیمی تا پایان سال در کشور

قدس آنلاین: علیرضا هادی صبح امروز در مراسم افتتاح کارخانه پروفیل استان اردبیل اظهار کرد: تا پایان سال ۲۰۰ طرح منتخب در حوزه‌های معدنی، پتروشیمی و غذایی از ۳ هزار و ۵۰۰ طرح افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و ۹۵ درصد این طرح‌ها توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی افزود: برای این ۲۰۰ طرح منتخب بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که منجر به اشتغال ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور خواهد شد.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت تصریح کرد: کشورمان در حوزه پروفیل در سال ۹۶ صادرات ۲۴ هزار دلاری داشته که در سال ۹۷ این رقم به یک میلیون دلار افزایش یافت که در سال گذشته صادرات این حوزه افت نسبی داشته است.

هادی بیان کرد: مجموعه صعنتی پروفیل استان اردبیل می‌تواند با بازاریابی مناسب از کشور آذربایجان، حرکت مناسب روبه جلویی در حوزه صادرات پروفیل انجام دهد.

وی اظهار داشت: در راستای افزایش امید در بین مردم و انعکاس فعالیت‌های صنعتگران کشور، طی یک برنامه مدون به صورت هفتگی در سراسر کشور، طرح‌های مختلفی افتتاح خواهد شد و هم اکنون همزمان با استان اردبیل در استان خوزستان طرح‌های مختلفی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی وزارت صمت اگفت: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ طرح مختلف در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

پیشرفت ۶۰ درصدی ۲۳۹ طرح در استان اردبیل

سرپرست سازمان صمت استان اردبیل نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳۹ طرح در استان اردبیل با پیشرفت ۶۰ درصد در حال ساخت می‌باشد.

رامین صادقی بیان کرد: برای سال جهش تولید ۱۵۵ طرح ایجادی با اشتغال‌زایی ۶ هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است که این پروژه‌ها از ۶۰ الی ۹۵ درصد پیشرفت دارند.

وی بیان کرد: از سال ۹۷ کلیه در واحدهای تولیدی استان پایش صورت گرفته و در حال حاضر یک هزار و ۴۲ پروانه معتبر صادر شده که ۸۳۹ واحد فعال و ۱۹۹ واحد غیر فعال و راکد هستند.

سرپرست سازمان صمت استان اردبیل گفت‌: سال گذشته در استان اردبیل ۵۶ واحد راکد، فعال شده است و در حال حاضر ۱۲۳ واحد راکد، قابل احیا است که تا پایان سال مشکلات این واحدها رفع خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.