خراسان شمالی-مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری زنان این استان از ۱۷ درصد در سال ۹۵ هم اکنون به ۹ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری زنان خراسان شمالی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ ملیحه یغمایی دلیل کاهش نرخ بیکاری زنان استان را استقبال آنان از طرح های خوداشتغالی و استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده دانست و گفت: زنان ۹۵ درصد تسهیلات اختصاص یافته در زمینه مشاغل خانگی را دریافت می کنند.

وی افزود: همه تلاش ها بر این است که محصولات تولیدی زنان بومی سازی و برندسازی شده تا با اتصال آنها به بازارهای هدف بتوان رونق بیشتری در کسب و کار این قشر از جامعه ایجاد کرد.

وی ترویج مشاغل خرد خانگی و همچنین فروش محصولات تولیدی در فضای مجازی را از دیگر راهکارهای اشتغالزایی بیشتر زنان در این خطه دانست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: براساس بررسی های انجام شده زنان ساکن در روستاها و حاشیه شهرها استقبال خوبی از تسهیلات داشته اند که در تلاش هستیم در ازای فروش محصولات درآمد بیشتری نصیب آنها شود.

یغمایی با اشاره به اینکه سیاست ما در سال جهش تولید پرداختن به مشاغل خرد خانگی است افزود: اینک نرخ مشارکت اقتصادی این استان رتبه سوم کشوری را دارد و نرخ بیکاری زنان به شدت کاهش یافته است.

وی گفت: رایزنی های زیادی با اتاق بازرگانی داشته ایم که برخی از محصولات تولیدی بانوان به بازارهای هدف معرفی شوند تا بتوان نرخی بیکاری بانوان را بیشتر کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.