۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 709357

آن دریبل‌های جادویی در لیگ امارات و در ترکیب تیم الاهلی سبب شد تا در تازه‌ترین نظرسنجی علی کریمی به عنوان برترین خارجی لیگ امارات برگزیده شود.

در «الاهلی» جادوگر شدم

قدس آنلاین: آن دریبل‌های جادویی در لیگ امارات و در ترکیب تیم الاهلی سبب شد تا در تازه‌ترین نظرسنجی علی کریمی به عنوان برترین خارجی لیگ امارات برگزیده شود. گرچه این لیگ به واسطه برخورداری از نامی جعلی دیگر مورد وثوق ایرانی‌ها نیست اما خاطرات آن در زمانی که فوتبالیست‌های ایرانی‌ها در این لیگ بازی می‌کردند فراموش نشدنی نیست. علی کریمی درباره آن روزها و شروع دوباره لیگ با ما به گفت‌وگو می‌نشیند.

*به تازگی شما را به عنوان برترین خارجی تاریخ لیگ امارات برگزیده‌اند. این عنوان با ارزشی است که نشان می‌دهد هنوز در ذهن فوتبال دوستان اماراتی جا داری.

من خیلی‌ چیزها از فوتبال امارات یاد گرفتم و حضورم در لیگ این کشور برایم بسیار مفید بود. در امارات هم از لحاظ فنی پیشرفت کردم و هم از لحاظ مالی. روزهای خوبی را پشت سرگذاشتم و از هواداران فوتبال امارات ممنونم که من را به عنوان برترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ امارات انتخاب کردند. لقب جادوگر از همین هواداران به من رسید.

*یعنی از آن جا بود که جادوگر شدید؟

بله، آن‌ها در تعابیر خود ازاین لقب استفاده می‌کردند. یادم می‌آید هواداران الاهلی وقتی می‌خواستند برای بازی‌های تیم ما به ورزشگاه بیایند نمی‌گفتند می‌خواهیم فوتبال ببینیم. آن‌ها به خاطر حضور من می‌گفتند می‌خواهیم کنسرت ببینیم که برایم جالب بود و هنوز هم در خاطرم هست. به هرحال روزهای خوبی را در امارات پشت سرگذاشتم.

جالب اینکه شما بالاتر از والدیویا شیلیایی، ریکاردو اولیویرا و آساموا غنایی به این عنوان دست پیدا کردید. نظرتان در مورد این بازیکنان چیست؟

قطعاً بازیکنان بزرگی هستند که با تیم‌هایشان به موفقیت‌های زیادی دست یافتند و فوتبال حاشیه خلیج فارس را رونق بخشیدند. به هر حال ما ایرانی‌های زیادی در آن منطقه داریم که به من لطف داشتند.

* لیگ ایران هم شروع شد.

خیلی خوشحالم که فوتبال دوباره از نو شروع می‌شود. ندیدن بازی تیم‌های لیگ برتر برایم سخت است. هرچه باشد لیگ ایران برای من چیز دیگری است و همه دوست داریم سطح فنی این لیگ هر فصل پیشرفت کند. ندیدن فوتبال واقعاً سخت است وامیدوارم لیگ به خوبی و خوشی تمام شود و بتوانیم قهرمان لیگ نوزدهم را بدون هیچ مشکلی معرفی کنیم. مهم این است که حالا فوتبال شروع شده و مردم می‌توانند بازی‌ها را تماشا کنند. شروع بازی‌ها بهانه‌ای است تا مردم کمتر بیرون بروند و کمتر در خطر ابتلا به بیماری قرار بگیرند.

* خیلی‌ها نگرانند که بازیکنان با مشکل مواجه شوند و ویروس آن‌ها را درگیر کند.

این نگرانی طبیعی است چون ویروس کرونا به لحاط روحی و روانی مشکلاتی ایجاد می‌کند. اما ما نمی‌توانیم تا آخر عمرمان خانه بنشینیم. شما آیا می‌دانید که این ویروس چه زمانی از کشور ما می‌رود؟ هیچ‌کس نمی‌داند. تازه ویروس اوج هم گرفته که باید بیشتر رعایت کنیم. ما باید یاد بگیریم در کنار این ویروس درست زندگی کنیم و با رعایت اصول بهداشتی به مبارزه و جنگ با این ویروس برویم.

*فکر می‌کنی چه تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشد؟

هرتیمی به امتیازهای بیشتری دست پیدا کند قطعاً قهرمان است اما این تعطیلی‌ها ممکن است به لحاظ بدنی برخی تیم‌ها را عقب انداخته باشد. هیچ بعید نیست که هفته‌های آغازین فوتبال‌های جذابی را تماشا نکنیم اما این موضوع زودگذر است و به اعتقاد من هرچه بگذرد تیم‌ها با شرایط مسابقات بیشتر آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.