اگربخواهیم در استان برای همکاری و تلاش در مقابله با کرونا به سازمان، اداره یانهادی نمره بدهیم، قطعاً نمره ۲۰ را به آستان قدس رضوی خواهیم داد.

پروین محمدی/

 اگربخواهیم در استان برای همکاری و تلاش در مقابله با کرونا به سازمان، اداره یانهادی نمره بدهیم، قطعاً نمره ۲۰ را به آستان قدس رضوی خواهیم داد.

این مطلب را رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگارما عنوان کرد و افزود: عملکرد خراسان رضوی در دوره بحران کرونا به برکت امام هشتم (ع) فوق العاده بود، به‌طوری که این بحران نه تنها موجب بروز مشکلات اساسی نشد، بلکه با مدیریت خوبی که صورت گرفت، همزمان به دوگروه بیماران کرونایی و غیر کرونایی خدمت رسانی شد و کوچک‌ترین خللی در امر درمان دیگر بیماران به وجود نیامد.

کسب نمره ۲۰ خراسان در مقابله با کرونا

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در استان ادامه داد: در این مدت همکاری و حمایت مسئولان ارشد استان و تمام مدیران دستگاه‌ها موجب شد که خراسان رضوی برترین عملکرد کشور را در طول دوره بحران کرونا داشته باشد که بی شک این عملکرد ارائه شده، حاصل تلاش جمعی، همکاری‌های بین بخشی و از همه مهم‌تر عنایت خاص امام رضا (ع) بوده و نمره ۲۰ وزیر بهداشت را کسب کرده است.

نقش چشمگیر آستان قدس رضوی در حمایت از بیماران کرونا

دکتر سید محمد حسین بحرینی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی نقش چشم‌گیری در کمک به پیشگیری و درمان بیماران کرونا و... داشته، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در بحث کرونا مستقیم عمل کرد و با تعطیلی موقت حرم گام بزرگی در پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ برداشت و با کمک‌های مالی و پذیرش بخشی از بیماران غیر کرونایی آن هم با تعرفه دولتی در بیمارستان رضوی و به خصوص بیماران سکته مغزی که بسیار پرهزینه و طولانی مدت در آی سی یو بستری هستند و معمولاً از خانواده‌های ضعیف هستند، از بیماران حمایت و به حوزه سلامت کمک بزرگی کرد.

نگران سلامت کادر بهداشت، درمان ومردم هستیم

دکتر بحرینی با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا در کادر بهداشتی و درمانی اظهارکرد: باورکنید من شب‌ها خواب راحت ندارم و به شدت نگرانم؛ زیرا شمارهمکاران پزشک و پرستار ما که مبتلا می‌شوند نسبت به اوج کرونا (اسفند، فروردین و اوایل اردیبهشت) خیلی زیاد شده و این موضوع نشان‌دهنده این است که موازین بهداشتی به خصوص زدن ماسک از سوی مردم و همکاران ما رعایت نمی‌شود.

بی‌خیالی در برابر کرونا خطرناک است

وی با بیان اینکه ترس عادی شدن و بی‌خیالی مردم نسبت به این بیماری بیشتراز کروناست تصریح کرد: متأسفانه در بعضی ادارات حتی مدیران کل هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند و خودرا ملزم به رعایت بهداشت نمی‌دانند؛ بنابراین نگرانی ما عادی شدن و ساده انگاری خطرات کروناست که زنگ خطر را به صدا درآورده و به همه ما درتمام سطوح هشدار می‌دهد.

بازگشایی‌ها و اما و اگرهایش ...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با این اعتقاد که شرایط اقتصادی مملکت و معیشت مردم باید ساماندهی شود، تأکید کرد: در بازگشایی‌ها باید اولویت‌ها مدنظر قرار گیرد، ازاین رو همیشه سلامت و جان مردم در اولویت قرار دارد.

بنابراین در بازگشایی‌ها باید دقت کنیم تا «جان» فدای «نان» نشود؛ زیرا اگر سلامت مردم به خطر بیفتد، معیشت مردم تأمین می‌شود، اما کسی نیست که از آن استفاده کند.

کرونا شوخی ندارد

وی با بیان اینکه «کرونا باکسی شوخی ندارد» گفت:رعایت نکردن اصول بهداشتی در کرونا مثل این است که در تصادفات رانندگی تا دچارش نشویم، باور نمی کنیم برای خود ماهم ممکن است اتفاق بیفتد و در یک لحظه حتی جانمان را ازدست بدهیم ووقتی می‌فهمیم که خیلی دیر شده است... ت.

بنابراین بهتراست باورکنیم که ویروس کرونا همه جا در کمین ماست و باید بیشتر به مسائل بهداشتی توجه داشته باشیم.

تصمیم‌گیری برای بازگشایی حرم یک مسئله ملی است

دکتر بحرینی با اشاره به تشکیل جلسه کرونای استان باحضورحضرت آیت‌الله علم الهدی، معاون وزیر بهداشت، استاندار و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در ارتباط با تصمیم‌گیری برای بازگشایی حرم مطهر گفت: پس از بحث و تبادل نظر مقررشد با توجه به اینکه بازگشایی حرم تنها مربوط به زائران مشهدی و ایرانی نیست، بلکه خیلی فراتر از آن است و زائران از سراسر جهان به مشهد برای زیارت می‌آیند، ستاد مقابله با کرونای استان پیشنهادهای خود را بادرنظر گرفتن اولویت اول که «سلامت» و «جان» مردم است، پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان، به تهران ارسال تا تصمیم گیری نهایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور به استان ابلاغ شود؛ زیرا این موضوع یک «مسئله ملی» است و نیاز به بررسی بیشتر و تصمیمات خردمندانه دارد و استان نمی تواند به تنهایی تصمیم گیری کند.

در بررسی‌های انجام شده به این جمع بندی رسیدیم که در صحن‌های مطهر حضرت رضا(ع) و اماکن متبرکه قم و شیراز و اکثر قریب به اتفاق مساجد و نماز جمعه بهداشت بهتر از جاهای دیگر رعایت می‌شود.

قدردانی از یاوران و حامیان حوزه سلامت در مقابله با کرونا

دکتر بحرینی با سپاس از مردم و همه کسانی که در پیشگیری از افزایش کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حفظ سلامت خود و تسهیل در ارائه خدمات بهداشتی درمانی حوزه سلامت کمک کرده‌اند، یاد آورشد: آیت الله علم الهدی، استاندار و مجموعه استانداری، جناب آقای مروی و مجموعه آستان قدس رضوی، قوه قضائیه و فرماندهان نظامی و سپاه، فرماندار و مجموعه فرمانداری، شهردار و مجموعه شهرداری، همه مدیران اجرایی استان و... و. در برنامه کنترل و مراقبت و درمان کرونا از ابتدا همراه ما ویاور و حامی ما در امر خدمت به بیماران بوده اند که جای قدردانی دارد.

رفیق بد

دکتر بحرینی با تأکید به اینکه با کرونا زندگی کردن به معنای رفیق بودن با کرونا نیست، گفت: ما نباید با کرونا رفیق باشیم؛ چون مجبوریم تا زمانی‌که واکسن و داروی بیماری کرونا کشف و وارد بازار نشده ازخودمان در برابر این ویروس خطرناک مراقبت کنیم و در حالی‌که از کرونا می‌گریزیم و پرهیز می‌کنیم با کرونا زندگی کنیم. اما با اینکه همه جا در کنار ماست، ولی رفیق خوبی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.