دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه نخست کشور در رتبه‌بندی دانشگاههای "عصر طلایی تایمز" را بر اساس تازه‌ترین ارزیابی‌ها کسب کرد.

دانشگاه پزشکی مشهد مقام نخست کشور در رتبه‌بندی عصر طلایی تایمز را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه بر اساس آخرین نتایج رتبه‌بندی ۲۰۲۰ دانشگاههای عصر طلایی تایمز (golden age universities) که امروز منتشر شد در صدر دانشگاههای کشور قرار گرفت.
دکتر حمید رضا رحیمی افزود: بر اساس این ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه ۸۳ جهان در رتبه‌بندی دانشگاههای عصر طلایی تایمز را کسب کرده است.  
وی ادامه داد: در این رتبه‌بندی پس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۸۶ و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۸۹ به ترتیب در مقامهای دوم و سوم عصر طلایی تایمز قرار گرفته‌اند.
رنکینگ "عصر طلایی تایمز" دانشگاههایی که در فاصله زمانی ۱۹۴۵ و ۱۹۶۷ تاسیس شده‌اند را  رتبه بندی می‌کند. نام این رتبه‌بندی از دوران طلایی در آموزش عالی جهانی که ویژگی بارز آن گسترش سریع دانشگاهها و سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیقات علمی است ریشه گرفته است.
رتبه‌بندی "عصر طلایی" حاوی ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان است که از بعد از جنگ جهانی دوم بین سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۷ تاسیس شده‌اند و ایران در این نظام رتبه‌بندی هفت دانشگاه برتر دارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن افزون بر ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و حدود  ۴۵ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در رشته های مختلف پزشکی، هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.