مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از اختصاص ۵۰۰ هکتار از اراضی این مجموعه به کشت ذرت علوفه‌ای در سال زراعی ۹۹-۹۸ خبر داد.

اختصاص ۵۰۰ هکتار از اراضی مزرعه نمونه به کشت ذرت علوفه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، حسن جمشیدی کرد: امسال از رقم ۷۰۴ استفاده شده است که از ویژگی‌هایی همچون پتانسیل تولید مناسب برخوردار است، ضمن این که با شرایط آب و هوایی منطقه نیز سازگار می‌باشد.
وی ادامه داد: کشت و صنعت مزرعه نمونه با رویکرد تأمین علوفه مورد نیاز دامداری‌های خود، نسبت به کشت هر ساله این محصول اقدام می‌کند.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه با اشاره به کشت این محصول با استفاده از دستگاه بذرکار پنوماتیک تصریح کرد: استفاده از این دستگاه باعث کشت یکنواخت از نظر فاصله روی ردیف و عمق کاشت می‌شود.
وی افزود: کشت محصول ذرت علوفه‌ای از اوایل خرداد ماه آغاز شده است و به مدت یک ماه به طول می‌انجامد.
جمشیدی از تجهیز این اراضی به سیستم‌های آبیاری سطحی و قطره‌ای خبر داد و خاطرشان کرد: این امر باعث شده تا آب به صورت یکنواخت در اراضی توزیع شود که در نهایت تراکم مناسب بوته‌ها، کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید را به دنبال دارد.
وی درباره برنامه‌های این کشت و صنعت برای بهبود تغذیه گیاهی و افزایش تولید در سال جاری تصریح کرد: بدین منظور استفاده از کودهای ریزمغذی از طریق سیستم آبیاری در دستور کار قرار دارد.
جمشیدی با اشاره به نقاط قوت کشت امسال ذرت علوفه‌ای در اراضی کشت و صنعت مزرعه نمونه در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد: امسال ارقام جدیدی به صورت آزمایشی کشت شده که دارای طول دوره رشد کمتر و راندمان تولید بالاتر است.
وی ادامه داد: در صورت مناسب بودن عملکرد ارقام جدید، در سال‌های بعد در سطوح وسیع‌تر کشت خواهد شد.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه در پاسخ به این سوال که در کشت ذرت علوفه‌ای چه مشکلاتی پیش روی این مجموعه قرار دارد؟ گفت: کمبود ماشین‌آلات برداشت با توجه به همزمانی برداشت در سطح استان و همچنین کمبود کامیون برای حمل محصول و نیز نبود قیمت تضمینی برای فروش، از جمله این مشکلات به شمار می‌رود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.