رئیس فدراسیون والیبال گفت: اولویت ما در رده‌های پایه کسب عنوان قهرمانی جهان نیست.

داورزنی: قهرمانی در رده‌های پایه اولویت ما نیست/ نگران نایب رئیس‌ آقایان و بانوان نباشید

قدس آنلاین؛ محمدرضا داورزنی درخصوص تعداد اعضای هیأت رئیسه فدراسیون والیبال اظهار داشت: براساس اساسنامه قبلی فدراسیون‌ها، ۹ نفر عضو رسمی هستند که حکم دارند. چند نفر غیر از رئیس، نایب رئیس، خزانه‌دار و بازرس از وزیر ورزش حکم می‌گیرند.

* ۵-۶ نفر عضو افتخاری هیأت رئیسه هستند

وی با بیان اینکه در اساسنامه جدید این تعداد تغییر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: معرفی این افراد، بررسی صلاحیت و صدور احکام آنها فرآیندی دارد. غیر از نفراتی حکم‌شان از سوی رئیس فدراسیون صادر می‌شود و افرادی که به نوعی عضو افتخاری هستند، سایر افراد طبق قانون از وزیر ورزش حکم می‌گیرند. اسنادی که این ۹ نفر امضا می‌کنند طبق قانون، زیر نظر دستگاه‌های نظارتی هم خواهد بود، اما چون بحث ما استفاده از تجربیات افراد صاحب‌نظر است، حدود ۵-۶ نفر بیشتر از ۹ نفر اصلی را در فدراسیون داریم. سعی ما این است که از تمام ظرفیت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم.

* به دنبال استفاده از نظرات همه دوستان هستیم

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که چند نفر در هیأت رئیسه حق رای دارند، تصریح کرد: ۹ نفر طبق قانون حق رای دارند؛ البته موضوع مهم برای ما استفاده از نقطه نظرات و تجربیات همه دوستان است، اما در نهایت اسنادی که برای آینده می‌ماند به امضای ۹ نفر خواهد رسید. علاوه بر رئیس فدراسیون؛ خزانه‌دار، بازرس، فریبا محمدیان، مونسان، افشاردوست نفراتی هستند که احکام‌شان صادر شده است. درمورد سایر دوستان هم باید منتظر صدور حکم‌شان باشیم، اما با این وجود از نظرات افرادی همچون محمودی، کارخانه، مهرداد هاشمی و ... هم استفاده می‌کنیم.

* نگران نایب رئیس‌ آقایان و بانوان نباشید!

داورزنی درمورد تعیین تکلیف نایب رئیس بانوان و آقایان، تصریح کرد: انتخاب این افراد هم در فرآیند انتخاب و صدور حکم قرار دارد؛ نگران نباشید! مهم این است که از فرصت کنونی که با توجه به شیوع کرونا ایجاد شده، استفاده کنیم تا برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. ما با فدراسیون جهانی به صورت آنلاین در ارتباط هستیم. روز گذشته هم جلسه خیلی خوبی با فابیو، دبیرکل فدراسیون جهانی داشتیم و امروز هم جلسه‌ای برای تصویب بودجه فدراسیون جهانی داریم. من چون عضو کمیته مالی هستم باید در این جلسه حضور داشته باشم. علی رغم اینکه مسابقات تعطیل است، اما فدراسیون جهانی همچنان کارهای خود را دنبال می‌کند تا برای رویدادهای پیش‌رو آماده شود. 

* قهرمانی در رده‌های پایه اولویت ما نیست

رئیس فدراسیون والیبال درخصوص پیشنهاد گرفتن میزبانی رویدادهای جهانی در رده نوجوانان و جوانان به فدراسیون جهانی و تاثیرات آن بر والیبال ایران، خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که در دنیا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در حال کار کردن هستیم. چندین دوره عنوان قهرمانی جهان را در رده‌های پایه کسب کرده‌ایم و والیبال همچون کشورهای لهستان و... در خانواده‌های ما نفوذ کرده است. ضمن اینکه برای توجه به جوانان و رده‌های پایه، گرفتن این میزبانی‌ها مفید خواهد بود.

وی که مهمان تلفنی برنامه «والیبال ایران در رادیو ورزش» بود، افزود: با گرفتن میزبانی مسابقات جهانی در رده پایه تنور والیبال در این رده داغ می‌ماند و مربیان شهرستانی انگیزه می‌گیرند تا با قدرت کار کنند. ویترین کار همه کشورها رده بزرگسالان است، اما اکثر کشورها در حوزه تیم‌های پایه هم خوب کار می‌کنند.ما هم گام‌های خوبی برداشته‌ایم و قهرمانی در این مسابقات برای ما اولویت نیست، بلکه می‌خواهیم یک رویداد جهانی را با هماهنگی FIVB برگزار کنیم تا ایران به عنوان یکی از کشورهایی که همیشه در میزبانی نمره قبولی گرفته است تحرک خوبی داشته باشد.

* باید تعامل جدی با آموزش و پرورش داشته باشیم

داورزنی گفت: ما علاقمند هستیم که باشگاه‌های ما روی رده پایه سرمایه‌گذاری کنند. باشگاه‌ها نباید آماده‌خوری کنند، بلکه با کار کردن در رده‌های پایه اول نیازهای خود را برطرف کنند و سپس سرمایه‌گذاری کرده و سودآوری داشته باشند. یکی از بحث‌های جدی ما تعامل فدراسیون والیبال با آموزش و پرورش است، چون به این واسطه می‌توانیم استعدادیابی خوبی داشته باشیم. 

* تیم پیام حق حضور در لیگ برتر را ندارد، مگر اینکه تسویه کند

وی درخصوص حضور مجدد تیم والیبال پیام مشهد که سال گذشته از دور مسابقات کنار گذاشته شده بود، تصریح کرد: روز گذشته به شیخ‌الاسلامی و مدیرکل استان خراسان هم گفتیم که ما در سال‌های گذشته چندین تیم از استان خراسان در لیگ برتر داشتیم با کلی بدهی از مجموعه والیبال کشور حذف شدند. این اتفاق یک ضایعه برای فدراسیون است. تا زمانی که پیام با بازیکنانش تسویه حساب نکند و بدهی‌های خود را به فدراسیون پرداخت نکند، نمی‌تواند در لیگ برتر حاضر شود.

* اظهارات آقایان صحت ندارد

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: این شرایط برای تمام تیم‌ها وجود دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند به مشکل خواهیم خورد. ما مبالغ زیادی را از باشگاه‌ها طلبکار هستیم و برخی از تیم‌ها از گردونه لیگ خارج شده‌اند که آن را از طریق مراجع قضایی دنبال می‌کنیم. برخی دیگر را هم که در لیگ هستند باید تا زمان قرعه‌کشی بدهی‌های خود را پرداخت کنند. تعجب می‌کنم که آقایان مدعی شدند با فدراسیون تعامل کرده‌اند؛ این موضوع صحت ندارد. تا زمانی که پیام تسویه حساب نکند، جایی در لیگ برتر ندارد.

* اگر همه تیم‌ها مشکلات‌شان را حل کنند، لیگ ۱۴ تیمی می‌شود

داورزنی درمورد تصمیم گیری برای تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر، اظهار داشت: سعی فدراسیون این است که با ۱۲ تیم مسابقات را شروع کند. برخی تیم‌ها بلاتکلیف هستند که از جمله آنها می‌توانم به تیم بسیار خوب راهیاب ملل مریوان اشاره کنم. ما از قبل اعلام کردیم که تیمی سقوط نمی‌کند و ۲ تیم هم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود می‌کنند. امیدوارم همه تیم‌ها مشکلات خود را حل کنند که اگر این کار را بکنند لیگ ۱۴ تیمی خواهد شد و اگر این اتفاق رخ ندهد لیگ با ۱۲ تیم از شهریور ماه استارت خواهد خورد. 

* دورکاری موجب استفاده از ظرفیت استان‌ها می‌شود

وی در واکنش به این سوال که چرا قبلاً اعتقادی به دور کاری نداشتید و درخواست می‌کردید تا روسای کمیته‌ها و... در تهران حاضر باشند، اما به تازگی برخی مسئولان در فدراسیون دورکاری می‌کنند، گفت: شرایط کل دنیا و استفاده از تکنولوژی موجب می‌شود تا الزامی برای حضور فیزیکی افراد نباشد؛ مخصوصاً افرادی که در کار ستادی هستند. با استفاده از نرم افزارهای جدید می‌توان افراد را دور هم جمع کرد، اما شاید هم نیاز باشد یک روز در ماه جلسات با حضور فیزیکی افراد هم برگزار شود. با این شرایط از ظرفیت استان‌ها هم به خوبی استفاده می‌کنیم.

* منتظر اعلام نظر کنفدراسیون آسیا هستیم

رئیس فدراسیون والیبال درمورد تعیین تکلیف زمان برگزاری رقابت‌های نوجوانان و جوانان در آسیا، خاطرنشان کرد: در انتظار اعلام نظر کنفدراسیون والیبال آسیا هستیم. خیلی از کشورها مشکل تردد پروازی دارند؛ البته اخیراً صحبت‌هایی مطرح شده که طی روزهای آینده این مشکلات برطرف خواهد شد. تردد مسافران و باز شدن مرزها کمک می‌کند تا مسابقات لغو نشود. شاید صحبت در این خصوص کمی زود باشد، اما فدراسیون جهانی و آسیایی چند برنامه دارند که با توجه به شرایط کرونا بهترین گزینه انتخاب خواهد شد. 

* بهترین تصمیم را برای کنفدراسیون آسیا می‌گیرم

داورزنی درمورد زمان برگزاری انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا و حضورش در این انتخابات، تصریح کرد: قبل از هیأت رئیسه که به تعویق افتاد، قرار بود انتخابات برگزار شود، اما در شرایط کنونی فکر می‌کنم در شهریور یا مهرماه انتخابات برگزار شود. من به دنبال نایب رئیسی آسیا هستم، اما گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا افراد خود را در کنفدراسیون آسیا داشته باشند. بن‌ناصر دیگر نمی‌تواند در انتخابات حضور داشته باشد. اتفاقاتی هم در کویت رخ داده که در تصمیمات آسیا تاثیرگذار خواهد بود و دکتر وی هم اقداماتی انجام داده است تا فرد مد نظر خودش را بر کرسی بنشاند. ما هم به کمک ارتباطاتی که با برخی کشورهای آسیایی داریم تلاش می‌کنیم تصمیم درست برای آینده کنفدراسیون والیبال آسیا بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.