مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در رابطه با وقوع یک مورد آتش سوزی مراتع شهرستان زنجان، یک نفر به عنوان متهم در دام قانون افتاد.

متهم آتش سوزی مراتع زنجان در دام قانون افتاد

به گزارش قدس آنلاین علی مرشدی، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: موضوع به منظور اثبات عمد یا غیرعمد بودن این آتش سوزی از سوی بازرسان این اداره کل در حال پی گیری و بررسی است.

وی اظهار داشت: متهم این پرونده که توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان در محل آتش سوزی دستگیر شد مدعی شده که این کار غیرعمد بوده است.

مرشدی افزود: با توجه به اینکه این آتش سوزی در منطقه حفاظت شده اتفاق افتاده است دلیلی نبوده که متهم پرونده در این مکان تحت مدیریت و حفاظت حضور پیدا کند.

وی اظهار داشت: متهم مدعی است که به همراه خانواده و به منظور طبیعت گردی و تفریح در این منطقه حضور یافته بود و هیچ قصدی از برافروختن آتش نداشته و گسترش آن به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری بوده است.

مرشدی تاکید کرد: افراد باید از برافروختن آتش در نزدیک مراتع و علفزارها به جد خودداری کنند و در صورت ضرورت نیز از خاموش بودن آن مطمئن شده و سپس محل را ترک گویند.

طی سه ماهه نخست امسال (فروردین تا خرداد) پنج مورد آتش سوزی در مجموع به وسعت ۲۲ هکتار در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت سهرین زنجان، منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم و منطقه حفاظت شده انگوران در شهرستان ماهنشان، اتفاق افتاد.

از این ۲۲ هکتار آتش سوزی مرتع، پنج هکتار مربوط به منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت سهرین، ۲ هکتار در منطقه حفاظت شده انگوران و ۱۵ هکتار مابقی نیز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.