نباید اجازه دهیم مداخله‌های خارجی، تمامیت ارضی یا بافت اجتماعی عراق را تهدید کند. اجازه نخواهیم داد طرف‌های خارجی در عراق دست به ماجراجویی‌ بزنند. آینده عراق مهم‌تر از هر چیزی است. عراق کشور حاشیه‌ای نیست و ماجراجویی در خاک این کشور غیرقابل قبول است.

نخست وزیر عراق: اجازه ماجراجویی‌های خارجی در خاک عراق را نمی‌دهیم

نخست وزیر عراق ضمن تعهد برای تامین امنیت در گذرگاه‌های مرزی، اعلام کرد اقدامات بزرگی علیه فساد انجام خواهد داد.

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با جمعی از روزنامه‌نگاران و تحلیل‌گران سیاسی با اشاره به برخی مداخلات خارجی در عراق گفت که مداخلات منطقه‌ای موفقیت‌آمیز نخواهد بود مگر اینکه طرفی در داخل این مداخله‌ها را پیاده کند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم مداخله‌های خارجی، تمامیت ارضی یا بافت اجتماعی عراق را تهدید کند. اجازه نخواهیم داد طرف‌های خارجی در عراق دست به ماجراجویی‌ بزنند. آینده عراق مهم‌تر از هر چیزی است. عراق کشور حاشیه‌ای نیست و ماجراجویی در خاک این کشور غیرقابل قبول است.

الکاظمی اعلام کرد عملیاتی را برای کنترل دولت بر گذرگاه‌های مرزهای عراق آغاز می‌کند.

در این بیانیه آمده است، عراق در گذرگاه‌ها به خاطر فعالیت گروهک‌ها، راهزنان و افراد بانفوذی که گاهی بر این گذرگاه‌ها کنترل پیدا می‌کنند، سالانه میلیاردها دلار خسارت می‌بیند و دولت در آینده نزدیک عملیاتی را برای کنترل مجدد بر این گذرگاه‌ها اجرایی می‌کند.

وی ادامه داد: به زودی اقداماتی را برای تغییر در نظام اداری اتخاذ خواهیم کرد. فساد خطرناک‌تر از تروریسم است؛ زیرا فساد به تروریست‌ها کمک می کند. ما کمپینی را برای پیگیری دلایل این فساد و پیگرد افراد فاسد راه‌اندازی خواهیم کرد. زمان حل چالش‌های اقتصادی فرا رسیده و اولویت‌های ما توزیع عادلانه منابع و ثروت‌ها و عدم پرداخت مالی به برخی مردم عراق به ضرر فقرا و نیازمندان است.

الکاظمی ضمن تعهد برای تامین امنیت انتخابات گفت، هدف دستیابی به انتخاباتی عادلانه و پروسه‌ای سازنده و واقعی برای کشور است تا نتایجی به دست آید و طی آن شهروندان احساس کنند که آنها نماینده هستند نه اینکه احساس کنند رأیشان به سرقت رفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.