امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی مهار گرانی، برخورد با مفسدان اقتصادی و رعایت موازین بهداشتی را در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مورد تاکید قرار دادند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه سبزوار گفت: گرانی کالاها فشار مضاعف بر توده مردم وارد کرده لذا دستگاه‌های نظارتی باید مهار گرانی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: مطالبه مردم از مسوولان در حوزه اقتصادی، ساماندهی گرانی و وضع آشفته بازار است.

وی ادامه داد: گرانی در بازار ارز، طلا، مسکن، خودرو و کالاهای اساسی دو چندان شده که یکی از عوامل آن مافیای اقتصادی در این بازارهاست.

امام جمعه سبزوار گفت: همچنین عدم نظارت هوشمند، فعال، کارآمد و مستمر دستگاه‌های مختلف سبب سوء استفاده فرصت طلبان شده است.

وی همچنین با اشاره به وقایع اخیر شورای شهر سبزوار افزود: از اعضای شورای تامین شهرستان در رفع اختلافات شورای شهر تشکر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه ادامه داد: با توجه به ترمیمی که در شورای شهر سبزوار صورت گرفته انتظار می‌رود اعضای این شورا ضمن جلوگیری از تکرار اختلافات تلخ اخیر با تصویب لوایح و طرح‌های دارای اولویت حقوق ضایع شده مردم را تامین کنند.

امام جمعه گناباد نیز گفت: با هدایت‌ها و مدیریت مدبرانه رهبر معظم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی مسیر عزت و تعالی را می‌پیماید.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه‌های نماز جمعه گناباد با اشاره به ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب توسط منافقان در مسجد ابوذر تهران در سال ۱۳۶۰  افزود: پرودگار متعال وجود معظم له را برای نظام حفظ کرد.

وی ادامه داد: با رهبری حکیمانه آیتالله خامنه‌ای به رغم ترفندهای دشمنان، نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

امام جمعه گناباد با اشاره به هفته قوه قضاییه با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام رئیسی در برخورد با مفسدان اقتصادی به خصوص در بدنه دستگاه قضایی از دولت خواست به همین صورت با کنارگذاردن افراد ضعیف برای خدمت به مردم و جامعه بیش از پیش بکوشد.

وی گفت: آمریکا و عوامل سرسپرده‌اش از هیچ جنایتی علیه بشریت دریغ نکردند و از مصادیق بارز آن می‌توان به توطئه آنها طی ۷۰ ساله گذشته در کشور اشاره کرد که یکی از آنها سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن مسافران آن در تیر ماه ۱۳۶۷ است.

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز با اشاره به روز ششم تیرماه سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب گفت: با وجود حیله مستکبرین و منافقین، خدا این نعمت الهی را برای زعامت امت اسلامی نگه داشت و اکنون از رهنمودهای معظم له بهره‌مند هستیم. 

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی همچنین بر رعایت موازین بهداشتی تاکید کرد و افزود: رعایت همه برنامه‌های بهداشتی الزام شرعی و قانونی است و اگر پزشکان توصیه کردند، به منزله حکم شرعی بوده و رعایت آن لازم است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.