رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجم تیر ماه به روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گفت که معتقد است ترامپ در صورت باخت به جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین، نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (13 آبان ماه ۱۳۹۹) را بپذیرد، اما افزود؛ «دموکرات ها باید خود را برای هر حادثه ای آماده کنند».

هشدار پلوسی درباره نپذیرفتن نتایج انتخابات از سوی ترامپ

قدس آنلاین: با توجه به نظر سنجی ها و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته در باره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مبنی بر پذیرش احتمال پیروزی جو بایدن در رای گیری، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان نسبت به پیامدهای باخت ترامپ هشدار داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «هیل» (The Hill) روز جمعه، نوشت: پلوسی با پیش بینی این رخداد که ترامپ ممکن است نتایج انتخابات پیش روی آمریکا مبنی بر باخت خود را بپذیرد، تاکید کرد: «باید مراقب پیامدهای شکست او بود و خود را برای همه چیز آماده کرد».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجم تیر ماه به روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گفت که معتقد است ترامپ در صورت باخت به جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین، نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (13 آبان ماه ۱۳۹۹) را بپذیرد، اما افزود؛ «دموکرات ها باید خود را برای هر حادثه ای آماده کنند».

پلوسی در این مصاحبه گفت: بهترین وضع برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری، به دست آوردن پیروزی با آرای بسیار بالاست که اعتراض به نتایج آن دشوار باشد.

هیل درخصوص این مصاحبه نوشت: پلوسی در عین حال احتمال اینکه دموکرات ها با وضعیتی مواجه شوند که رئیس جمهوری کنونی حاضر به ترک کاخ سفید نشود، را به طور یقین رد نکرد.

پلوسی افزود: در صورت باخت ترامپ به بایدن؛ بهترین حالت این است که خود را برای بدترین وضعیت ممکن آماده کنیم.

تارنمای این رسانه آمریکایی افزود: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی نسبت به عواقب شکست ترامپ درانتخابات پیش رو هشدار می دهد که بایدن چندی پیش در برنامه تلویزیونی شبانگاهی «دیلی شو» (The Daily Show) در مورد احتمال این که ترامپ در صورت باخت درانتخابات ۲۰۲۰؛ حاضر به ترک کاخ سفید نشود، گفته بود: در صورت وقوع چنین امری، آنگاه افسران ارتش وی را به بیرون از کاخ سفید هدایت خواهند کرد.

ترامپ احتمال شکست در انتخابات را پیشی بینی کرد

گمانه زنی درباره پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با توجه به وضعیت همه گیری ویروس کرونا و اوضاع اقتصادی این کشور، با تردید مواجه شده است، وی روز گذشته (5 تیر ماه) درمصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: بایدن می رود تا رئیس جمهوری شما شود.

در حالی که تنها پنج ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا زمان باقی مانده است، بررسی‌های اولیه توسط مراکز نظرسنجی و موسسات مطالعاتی آمریکا حکایت از آن دارد که بایدن در انتخابات آتی، با احتمال کسب حداقل ۲۴۸ «رای الکترال» بر ترامپ که شانس بدست آوردن تنها ۲۰۴ رای الکترال را دارد، پیروز خواهد شد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز روز چهارم تیر ماه با پرداختن به نقشه ایالت‌های آمریکا که کسب آرای الکترال در آنها در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو تعیین کننده نامزد پیروز است، در گزارشی عنوان کرد: تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از آن دارد که ترامپ شانس چندانی برای کسب حد نصاب ۲۷۰ آرای الکترال در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را ندارد و این چشم‌انداز برای وی «کاملا کم‌فروغ» است.

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا باید از مجموع ۵۳۸ آرای الکترال، حدنصاب ۲۷۰ آرا را به دست آوردند تا در این انتخابات برنده اعلام شوند.

هر ایالت از آمریکا به همان تعداد نمایندگانی که در کنگره آمریکا دارند، آرای الکترال یا «مجمع گزینشگران» در اختیار دارد. در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر نامزدی که بتواند بیشترین آرای مردمی در هر ایالت را به دست آورد، آرای الکترال آن ایالت را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون اکثر نظرسنجی‌های موسسات و رسانه‌های مختلف آمریکا، از برتری بایدن بر رقیب جمهوری خواه خود خبر می‌دهند. نظرسنجی اخیر موسسه افکارسنجی «هریس» و «هاروارد کپس»، نشان داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، ۵۶ درصد رأی‌دهندگان به بایدن نامزد حزب دمکرات رأی خواهند داد.

انتخابات ۲۰۲۰ که پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده خواهد بود، قرار است سوم نوامبر (13 آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.