سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: تا پایان سال، ۵۸ هزار متر مربع از بوستان وکیل آباد و در پنج هزار مترمربع از بوستان نصرت، سایت ویژه بانوان راه‌اندازی می‌شود.

احداث بوستان اختصاصی بانوان وکیل آباد و نصرت  مشهد تا پایان سال۹۹

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد  اظهار کرد: بانوان و دختران در هر شهر نیاز به مکان‌هایی دارند که بتوانند با راحتی، آسایش و امنیت به ورزش، فعالیت‌های مفرح و دیدارهای دوستانه بپردازند، احداث پارک‌های ویژه بانوان نیز در واقع به نحوی می تواند پاسخ به این نیاز باشد. ایجاد چنین فضاهایی با توجه به قوانین شرعی و عرفی جامعه ما، برای زنان و دختران مسلمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سیدعلی اکبر انتظام افزود: در همین راستا با تمهیدات ویژه شهرداری بیش از ۴۶۰ هزار مترمربع از بوستان‌های سطح شهر دارای سایت اختصاصی بانوان است.

وی با اشاره به اینکه بوستان ریحانه به صورت تمام وقت و بوستان حجاب فقط صبح‌ها در اختیار بانوان مشهد است، یادآور شد: تا پایان سال ۵۸ هزار متر مربع از بوستان وکیل آباد و ۵هزار مترمربع از بوستان نصرت سایت ویژه بانوان راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: تمام امکانات ورزشی و بدنسازی، نیمکت، سطل زباله، سرویس‌های بهداشتی و سیستم های روشنایی نیز در این بوستان‌ها برای بانوان مهیا شده است.

تلاش جهت ایجاد فضاهای ویژه بانوان در پارک‌های منطقه‌ای

در ادامه این پیگیری رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و قاعده این است که ما در کنار فضاهای عمومی با توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر کشور برای رفاه حال بانوان یک سری فضاهای اختصاصی داشته باشیم تا بانوان بدون هر گونه دغدغه‌ای در آنجا بتوانند تفریح و نشاط داشته باشند.

محمد حاجیان شهری اظهار کرد: در مشهد یک سری فضاهای اختصاصی از قبل در این رابطه موجود بوده مانند پارک‌ ریحانه، پارک حجاب در ساعاتی از روز مختص به حضور بانوان است و در پارک ملت فضایی هر چند کوچک برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما گسترش فضاهای اختصاصی را برای استفاده بانوان در دستور کار خود داریم و در پارک بهار نیز سایت ویژه بانوان چند ماه گذشته افتتاح شد، همچنین در پارک وکیل آباد نیز کارهای عمرانی پارک اختصاصی بانوان به اتمام رسیده است و امیدواریم هر چه زودتر در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اختصاص فضاها و بوستان‌های بیشتری به این امر گفت: پارک‌ها و بوستان‌های ما دسته بندی دارند، یک سری پارک‌های منطقه‌ای داریم که به لحاظ وسعت و امکانات داخل پارک امکان ایجاد فضاهای اختصاصی جهت استفاده بانوان وجود دارد، مانند پارک خورشید و پارک ملت اما در کنار آن یک سری پارک‌های محلی در سطح شهر داریم که پارک‌های کوچکی هستند و به دلیل محدودیت فضا امکان ایجاد این فضاهای اختصاصی جهت استفاده بانوان امکان پذیر نیست اما سعی کردیم در پارک‌های منطقه‌ای که به لحاظ فنی و عمرانی امکان ساخت و ایجاد این فضاها مقدور است پارک‌ها و فضاهای ویژه بانوان را احداث کنیم .

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.