باید این آتش را به‌ پاس عشق وفادارانه مخاطبان پرشور سینمای ایران، به گلستان بدل کرد و این یک همت و همدلی جمعی و خالصانه را می‌طلبد.»

درخواست سازندگان «شنای پروانه» برای محافظت از بزرگ‌ترین سرمایه سینمای کشور

قدس آنلاین: در سومین روز از اکران سراسری «شنای پروانه»، روابط عمومی این فیلم، استقبال مردم از سینماها را سرمایه‌ای بزرگ دانست که نیازمند مراقبت و محافظت است.

به گزار ش عصرایران، روابط عمومی فیلم سینمایی «شنای پروانه» به‌کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی، در اطلاعیه‌ای، حفظ سلامت مخاطبان سینمای ایران را امری حیاتی دانست که مشارکتی همگانی را از صاحبان فیلم و دست‌اندرکاران سالن‌های سینما گرفته تا تماشاگران را طلب می‌کند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«استقبال از «شنای پروانه» در اولین روزهای بازگشایی سالن‌های سینما در کشور، بار دیگر مهر تأییدی بود بر عشق مخاطب به سینما و نشان داد مردم تا چه حد نسبت به دیدن فیلم خوب در سالن سینما مشتاق‌اند. ضمن احترام و تعظیم به این حضور بی‌نظیر در روزهای سخت کرونایی، باید توجه همه دلسوزان و متولیان شهری، فرهنگی و بهداشت اجتماعی را به این واقعیت جلب کنیم که این سرمایه بزرگ اجتماعی به ویژه در مقطع بحرانی حاضر بیش از پیش نیازمند مراقبت و محافظت است.

حالا که سینما بار دیگر بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و مقررات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حیات خود را از سر گرفته، باید بدانیم که همه ما در برابر قلب تپنده حیات سینما مسئولیت داریم.

حفظ سلامت مخاطبان سینمای ایران با اقداماتی چون ضدعفونی و سالم‌سازی فضای سالن‌های سینما، ارائه ماسک رایگان و یا ارزان‌قیمت به مخاطبان در ورودی سالن‌های سینما و همه اقدامات ضروری برای تأمین این هدف، مشارکتی همگانی را طلب می‌کند که از صاحبان فیلم و دست‌اندرکاران سالن‌های سینما گرفته تا متولیان فرهنگی، شهری، بهداشت و درمان در آن دخیل هستند.

بدیهی است تشکل‌هایی که در طول همه این سال‌ها با حضور فعال و مستمر در حوزه فرهنگ و سینما، نشان داده‌اند نسبت به تأمین خواسته‌های فرهنگی مردم (از تأمین زیرساخت‌ها تا تولید محتوا) دغدغه دارند، این بار هم در شرایط بحرانی، تلاش خواهند کرد تا سالن سینما، همچو خانه‌های مردم، امن باشد.

باید این آتش را به‌ پاس عشق وفادارانه مخاطبان پرشور سینمای ایران، به گلستان بدل کرد و این یک همت و همدلی جمعی و خالصانه را می‌طلبد.»

با بازگشایی سینماها، «شنای پروانه»، تنها فیلم تازه‌ای است که از چهارشنبه چهارم تیر، به صورت سراسری به نمایش درآمده است. شش فیلم دیگر روی پرده، اکران ناتمام سال ۹۸ خود را پی گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.