مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در این شهرستان ۱۰ گله شتر و در مجموع ۵۳۲ نفر شتر شناسایی شده است، از تولید روزانه بیش از ۶۵۰ کیلوگرم شیر شتر در مشهد خبر داد.

تولید روزانه بیش از ۶۵۰ کیلوگرم شیر شتر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، امید طهماسبی‌زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مساحت مشهد را مناطق خشک و بیابانی تشکیل می‌دهد پرورش شتر اهمیت دو چندانی داشته و برخی از ویژگی‌های شتر مانند توانایی بالای تحمل کم آبی، تغذیه از علوفه‌های خشک و گیاهان مرتعی و بیابانی، مقاومت بهتر در مقابل بیماری‌ها، هزینه‌های درمانی کم در مقایسه با سایر دام‌ها، متابولیسم پایین، افزایش وزن روزانه مناسب و دوره پرواربندی کوتاه این حیوان را از منظر اقتصادی برای پرورش و تولید گوشت و شیر به صرفه می‌کند، همچنین برای پروش آن به تاسیسات چندانی نیاز نیست.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در این شهرستان ۱۰ گله شتر و در مجموع ۵۳۲ نفر شتر شناسایی شده است، ادامه داد: روزانه بیش از ۶۵۰ کیلوگرم شیر شتر در مشهد تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به خواص بالای شیر شتر دانشمندان از آن به عنوان طلای سفید بیابان یاد می‌کنند، همچنین، شیر شتر حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم و منیزیم بوده، ۳ برابر شیر گاو ویتامین Cدارد و از لحاظ ویتامین  A ، و پروتئین غنی‌تر بوده، کلسترول آن کمتر است.

 طهماسبی‌زاده بیان کرد: شیر شتر خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی ویروسی دارد، هضم آن راحت‌تر بوده و دارای قابلیت مبارزه با بیماری‌هایی مانند سرطان، آلزایمر، هپاتیت C سل، زخم معده، دیابت، ایدز، کنترل فشار خون، گرفتگی عروق و پوکی استخوان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.