کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای رگباری با احتمال ایجاد رواناب به ویژه در نیمه شمالی استان در روزهای شنبه و دوشنبه این هفته‌ پیش‌بینی شده است.

احتمال وقوع بارش رگباری و ایجاد راوناب در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: این بارشها با احتمال بارش تگرگ و کاهش دما بیشتر نواحی شمالی استان خراسان رضوی و شهرستانهای درگز، کلات، قوچان، چناران و ییلاقات مشهد را در بر می‌گیرد.

آیدا فاروقی افزود: از عصر روز گذشته تاکنون همراه با افزایش ابرناکی بارشهای پراکنده در برخی از مناطق خراسان رضوی رخ داده است که بیشترین آن در کلات نادر با یک میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

وی ادامه داد: وزش باد همراه با گرد و خاک تا روزهای میانی هفته جاری در استان خراسان رضوی ادامه دارد که در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به کاهش هفت درجه‌ای دما در خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته هفت درجه کاهش دارد و طی روزهای آینده هم تغییرات محسوسی ندارد.

فاروقی افزود: روند کاهشی دمای هوا در خراسان رضوی تا روزهای میانی هفته جاری تداوم دارد و از روز سه‌شنبه این هفته شاهد افزایش دما در استان هستیم.

وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۷ درجه و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه به ترتیب خنکترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان بردسکن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.