شیراز- با قطع برق و خاموشی شیراز در آخرین روز هفته گذشته عملاً و به‌طورجدی زنگ صرفه‌جویی برای مردم این شهر و از طرفی مسئولان به صدا درآمد.

شیراز  درخاموشی فرورفت/زنگ هشدار برای صرفه‌جویی به صدا درآمد

قدس آنلاین-گروه استان ها: متأسفانه شامگاه پنجشنبه درحالی‌که بسیاری از مردم شیراز برای تفریح و فرار از گرمابه اماکن تفریحی و بوستان‌ها پناه برده بودند به‌یک‌باره بسیاری از مناطق مانند دروازه قرآن، بلوار امیرکبیر، بخش‌هایی از مرکز شهر و شهرک والفجر به خاموشی فرورفت.

خاموشی برق البته تنها موجب ناراحتی و آزار و اذیت مردم در مکان‌های تفریحی نشد بلکه این موضوع موجب شد تا عده‌ای از شهروندان در آسانسورهای منازل محبوس شوند و پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت با اختلال روبرو شود.

قطع برق در این شهر که تا بامداد روز جمعه ادامه داشت موجب اعتراض بسیاری از مردم که دغدغه فسادپذیری محتویات یخچال‌ها و خاموشی سیستم‌های خنک‌کننده در دمای گرم شیراز را  داشتند به همراه داشت.

آتش‌سوزی شیراز را به خاموشی فروبرد

در همین راستا مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در لحظات اولیه بامداد روز جمعه با حضور در جمع مجازی خبرنگاران، گفت: آتش‌سوزی پست اصلی برق در خیابان امیرکبیر شیراز در شامگاه پنجشنبه پنجم تیرماه جاری، موجب خاموشی گسترده در این کلان‌شهر شد.

محمدهادی قانع افزود: پست‌های برق اصلی که دچار آتش‌سوزی شده در خیابان توانیر در بلوار امیرکبیر شیراز واقع‌شده است که با اقدام سریع نیروهای امدادی و آتش‌نشان این آتش‌سوزی پس از ساعتی تلاش در حوالی ساعت یک بامداد امروز (جمعه) مهار شد.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: علت این آتش‌سوزی در حال بررسی است و کارشناسان در تلاش برای رفع خاموشی هستند.

افزایش بار، دلیل قطعی برق اعلام شد

اما در این راستا معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس بامداد جمعه اعلام کرد: افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت اصلی بروز حادثه آتش‌سوزی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک‌ مکان شیراز و قطع گسترده برق در مناطقی از شیراز بود که با اقدام به‌موقع نیروهای عملیاتی این آتش‌سوزی خاموش و برق مناطق وصل شد.

حمزه روغنیان اظهار داشت: این حادثه در ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه پنجشنبه‌شب رخ داد و موجب شد برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان شیراز قطع شود ، علت اصلی آتش‌سوزی افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور در ایستگاه ملک مکان غرب شیراز و بروز آتش‌سوزی بوده است .

وی اضافه کرد: با ایجاد آتش‌سوزی در این ترانسفورماتور، و ایجاد اختلال در تأمین برق، ترانسفورماتور مجاور نیز از مدار خارج و موجب شد تا دامنه خاموشی گسترده‌تر شود، پس‌ازاین حادثه مسئولان و همکاران عملیاتی شرکت برق منطقه‌ای فارس و گروه‌های تعمیراتی از لحظات نخست بروز حادثه در محل ایستگاه حضور یافتند و بعد از مهار آتش‌سوزی، عملیات راه‌اندازی ایستگاه و تأمین برق با مدیریت بار شبکه انجام شد.

صرفه‌جویی نکنیم خاموشی درراه است

وی اضافه کرد: از همه شهروندان شیرازی درخواست می‌کنیم که مصرف برق را مدیریت کنند زیرا در غیر این صورت ناچار به اعمال خاموشی نوبتی در این شهر هستیم.

روغنیان ادامه داد: در پی آتش‌سوزی شامگاه پنجشنبه، این پست برق اصلی در شیراز و ۲ ترانسفورماتور از این ایستگاه آسیب جدی دیده و از مدار خارج شد که یکی از این ترانسفورماتورها با تلاش نیروهای تخصصی، بامداد جمعه، به مدار بازگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.