مدیر بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از تمدید مهلت ارسال اثر تا نیمه تیرماه خبر داد.

ارسال آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین شفیعی با بیان این خبر گفت: ما در طول حیات تئاتر موسوم به دفاع مقدس و مقاومت، در سراسر کشور بارها شاهد آثاری بوده‌ایم که بازتولید شده‌اند و شاید امروزه دیگر کارکرد روزهای اولیه خود را چه در بیان و فرم اجرایی اثر و چه در مضمون و محتوا نداشته باشند؛ لذا ما برای برطرف کردن این کاستی در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به دنبال بالا بردن کیفیت آثار هستیم و برای نیل به این هدف در فراخوان تأکید ویژه‌ای بر اورجینال بودن و تازه بودن آثار و نمایشنامه‌های ارسالی داشتیم.

شفیعی افزود: ما در جشنواره امسال به دنبال بالا بردن کمّی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نیستیم و برای دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران جشنواره، کیفیت آثار بسیار مهم و ضروری است.

وی در مورد تمدید ارسال آثار گفت: بدین منظور و با توجه به اهمیت موضوع و درخواست‌های مکرر هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر مقاومت، مهلت ارسال آثار تا پانزدهم تیرماه تمدید شد تا دوستان و علاقه‌مندان بیشتری بتوانند آثار نیمه تمام و جدید خود را در سامانه جشنواره ثبت کنند.

مدیر تماشاخانه سرو در خاتمه گفت: ما در آستانه چهلمین سالگرد هشت سال حماسه ماندگار دفاع مقدس هستیم و این روزها شاهدیم که مقاومت و پایداری به عرصه‌های دیگر نیز تعمیم یافته و از نظر مضمونی و محتوایی گسترش پیدا کرده است. بنابراین امروزه در تئاتر مقاومت و همچنین در جشنواره هفدهم مقاومت نه تنها بحث دفاع مقدس، بلکه حوزه فعالیت‌های مدافعان سلامت، مدافعان حرم، شهدای فناوری هسته‌ای و علمی، شهدای حوزه محیط‌بانی و محیط زیست، مدافعان حوزه مرزبانی و امنیت و دفاع از کیان جغرافیایی ایران عزیز و ... نیز دارای جایگاه و موضوعیت است.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.