همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ضمن اعلام پروژه های مرتبط با طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی از صرفه جویی ۳۷۳ میلیون مترمکعبی تا سال ۱۴۰۵ با اجرای این پروژه ها خبر داد.

نجات ذخایر آب زیرزمینی با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی

به گزارش قدس آنلاین منصور ستوده صبح شنبه درجلسه شورای حفاظت از منابع آب با بیان ضرورت اجرای طرح «تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی» اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در راستای صرفه جویی در منابع آب برنامه‌های مختلفی را در دستورکار خود قرار داده است تا با به‌کارگیری و عملیاتی کردن آن، میزان صرفه‌جویی پیش‌بینی‌شده محقق شود و بتوانیم کسری مخازن آب زیرزمینی را جبران کنیم و هیدروگراف سفره‌های زیرزمینی را بهبود بخشیم.

ستوده افزود: در این راستا پروژه‌هایی نظیر نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه‌های مجاز با اضافه برداشت، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری کشاورزی، تعیین تکلیف چاه‌ها، پر و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز، کنترل و هدایت رواناب و استحصال آب به کمک عملیات آبخیزداری در حال بهره‌برداری، جایگزینی پساب برای آبیاری فضای سبز، جایگزینی پساب با حقابه محیط زیست و همچنین استفاده از پساب برای تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و همچنین سردهنه سازی، صدور پروانه مصرف بهینه آب سطحی و همچنین افزایش راندمان با استفاده از روش‌هایی مانند آبیاری نوین، کشت‌های کم آب‌بر و ... در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها در راستای عملیاتی شدن طرح «احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی» و اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری به صورت همزمان در سراسر استان همدان در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.